Direktlänk till inlägg 28 februari 2008

Kåren

Av Jesper Melin - 28 februari 2008 11:59

Igår hade jag missade eller snarare glömt bort igen att laga matlåda, så man fick bli kock vid 7 idag igen.
Satte mig i biblan och läste på mig inför dagens labb på eftermiddagen, var en del man skulle förstå så det var lika bra att läsa lite. Blev lite bloggade innan jag kom igång, har legat efter några dagar, så man har lite att ta igen, det är inga problem, mest att man ska sätta sig ned och skriva.
När klockan blev 10 träffades vi som vanligt och började jobba. Vi blev alla ganska hungriga tidigt och för att få sittplatser gick vi tidigt till matsalen.
Labben gick väll ganska bra, fast det var en hel del att göra. Fastnade på sista uppgiften, men våran lärare visade tillslut vad man skulle göra, så man kunde få åka hem.

När jag kom hem så kunde jag inte bestämma mig om jag skulle köpa en pizza eller om man skulle laga maten själv. Gick över till Linnea en snabbis och frågade hur dom skulle göra, hade snackat om pizza igår men dom hade ätit så mycket till lunch så dom orkade inget nu på kvällen. Så det blev att jag gick handlade hamburgare och stekte på. Skulle behöva storhandla men det blir det nog av att göra imorgon, så dyrt att handla allt här i stan.
Efter maten så blev det att ta en dusch och göra sig iordning för fest, Sara skulle ha inflyttningsfest och sen skulle vi gå till Kåren och kolla på Vi3.

Jag blev först att komma över till Sara, eller helt först var jag väll inte, Linnea hade redan varit där en stund.
Det dröjde inte länge fören Lisa och Per kom över. Festen rullade på och det var riktigt skoj. Vi spelade "Sannig & Konsekvens", blev allt från mima med toaborste till att dricka saker från kylskåpet.
11 är en ganska bra tid att gå ut, så vi satsade på denna tid. Tog ut lite pengar innan vi ställde oss i kön för att komma in på kåren. Nu hade jag iallafall fixat med märket på MdH kortet så jag slapp en grinig vakt. Vi gick direkt till dansgolvet och började röja loss och ha massa skoj.
Hade fått som konsekvens att ha ett plåster på näsan hela kvällen, så det blev en del funderingar från folk som undrade vad jag hade gjort med näsan, mitt svar till alla blev "Jag vill/får inte prata om det".
Lurade även alla att tro att Linnea fyllde år idag, det var hennes konsekvens.
När klockan började bli 12 så var det dags att börja ställa sig vid scenen, snart skulle Vi3 börja spela. De inledde med "Enter Sandman", skön stämning direkt!
Det blev en hel del låtar, dom spelade nästan 40 minuter. Svårt att säga vilken låt som var bäst, alltid härligt med bra coverband.
Vi var tvunga att gå ut och ta luft när spelningen var över, var helt slut och svetten rann. Dansandet fortsatte sen när man hade fått i sig lite luft. Klockan var nog ungefär 20 i 2 när vi bestämde oss för att gå hem.
Som vanligt hade man haft det skit skoj, fattar inte varför jag inte har varit på Kåren så mycket förut, men det är mycket tackvare Linnea som jag har börjat gå dit, roligare om man vet att man känner minst 1 person där iallfall :)

Fly - Beyond the gates of space and time
Another universe is mine
And I can't wait until tomorrow
Ride - There's a call from deep within
No I won't return again
`Cause I will dive into the black hole

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jesper Melin - 22 juni 2008 20:57

Nu i sommar så kommer jag att inte bara vara guide, för några månader sen blev jag även klätterinstruktör. Så här har vi mig hängandes i en GriGri, en grej som låser en fast vid linan, men har en broms man kan lätta på för att kunna åka ned för linan...

Av Jesper Melin - 18 juni 2008 21:50

Rätt läskigt är det hur tiden faktistk går frammåt, tiden man har haft är borta, endast ny finns att få.   Så imorgon den 19:e Juni flir jag alltså 21 år, redan nu känner man att man kommer in i stadiet i sitt liv där födelsedagar inte betyder så my...

Av Jesper Melin - 17 juni 2008 18:40

Nu har jag varit jätte kass med att uppdatera, men det är på gång! Just nu hinner jag inte ladda upp bilder och skriva, är på väg ut med BMX:en. Men det som kommer är: Sweden RockFilmmaratonBMXJobbSkola.....    ...

Av Jesper Melin - 16 juni 2008 21:26

Så var dagen kommen, dagen då barndomsminnen från filmer skulle bli uppdaterade. Dagen som skulle bli fylld av pizza, chips, dricka och godis.   Förra veckan bestämde vi oss för att ha en disneymaraton, 16 filmer blev utvalda.   Dumbo BambiPank & Fåg...

Av Jesper Melin - 4 juni 2008 10:04

Brorsan kommer och plockar upp mig innan vi åker mot Sala, han hade varit i skolan och lämnat en tenta. När vi kommer till Sala släpper han av mig vid Hotellet och sen åker han vidare hem till sig, så jag får mig en liten promenad i solen. Iår var de...

Ovido - Quiz & Flashcards