Alla inlägg den 25 februari 2008

Av Jesper Melin - 25 februari 2008 08:34

Så var det en ny skolvecka igen, en del att göra den här veckan som vanligt.
Nu när jag känner mig nytänd för plugget så åkte jag faktiskt in redan till klockan 9 för att läsa. Har ingen bra sittplats hemma där man kan läsa, så jag tänkte att jag ska försöka att åka till plugget så tidigt som jag orkar för att läsa.
Normalt brukar vi träffas 10 för att börja plugga, men idag blev det som sagt redan vid 9 jag åkte in för att sitta i biblioteket. Finns ganska sköna stolar man kan slå sig ned i.
Solen lyser starkt utanför fönstret, känns verkligen som att våren är på  gång.
När vi sen träffas vid 10 så snackar vi som vanligt lite skit innan pluggandet kommer igång. Satt och höll på med våra tillståndsmaskiner till sista labben i datakommunikationen, vi disskuterade en hel del saker, blev inte klara men en bit till kom man iallfall.
Hemma i Möklinta hade vi ätit lasagne igår, som tur var så blev det över som jag hade fått ta med mig, så jag behövde inte göra matlåda idag, bara att slänga med sig matlådan och äta direkt. Lasagne blir nog bara bättre om den får stå i kylskåpet någon dag och dra till sig, det var jäkligt gott.
Eftermiddagens föreläsning handlade om datalänkskiktet, lärde oss lite nytt. När det var färdigt så gick vi och satte oss en stund till men pluggandet, blev nog kvar till 5 iallfall.
Efter en lång dag i plugget  var det skönt att komma hem, laga sig lite mat och sen ta fram gitarren och spela av sig lite.
Timmarna tickade på och tillslut fick jag sms av Linnea som hade tråkigt, sa att hon fick komma över en snabbis för jag skulle sen hem till Sara på te. Så vi han snacka lite grannhemlisar innan jag gick hem till Sara.
Hemma hos henne drack vi te, kollade på tv där dom fångade pedofiler genom att polisen lekte lockbete, man blev mest arg så vi kollade bara en stund. Det blev ganska sent på kvällen, så jag stannade kvar, vi skulle endå upp samma tid.


Come on down into my temple for the earth
Sit in silence and you will hear the words
And if you stay, you`ll never leave, you`ll never walk alone
The saviour of the universe is home 

Ovido - Quiz & Flashcards