Alla inlägg den 23 februari 2008

Av Jesper Melin - 23 februari 2008 13:24

Idag skulle jag till Gruvan och jobba. Länge sen jag var där så det ska bli riktigt skoj. Enda som var lite jobbigt var att det fanns inga bra tåg som passade mig. Tillslut så bestämde jag att det endå fick bli buss. Hade sett att bussen faktiskt passerade gruvan 1 minut före halv 11, alltså 1 minut innan jag började.
Det visade sig att det faktiskt gick riktigt bra att ta bussen, iallfall om man tänker på vilken tid man kommer fram, inte själva resan. Det tar lång tid, kostar nästan dubbelt så mycket som att ta tåget och man åker inte direkt raka vägen, massa kringelkrokar ska man åka omkring i.
Det var jag, Maria, Tommy och Dorothea som jobbade idag, roligt att träffa dem.
För min del blev det 2 stycken grupper, den första och den sista. Bägge 2 var härliga, påmindes av varför jag älskar att vara vid gruvan och guida, det är så jäkla skoj!
När jag tillslut kom upp från sista gruppen så var det bara att slänga av sig kläderna och gå ut till bilen, Mamma kom från precis från Västerås så det passade perfekt att åka hem med henne, Emanuel fyllde år idag, men tyvärr jobbade jag så jag missade kalaset.

Väl hemma så spelade jag trummor en snabbis, kunde inte hålla mig. Fast det blev bara en liten stund, skulle också hinna med att ta en dusch innan brorsan skulle plocka upp mig.
Vi var bägge bjudna hem till Samuel på fest. När vi kom dit så hade en del folk redan kommit före oss. Kände inte så många, men Pettersson var där, så vi var inte helt ensamma med massa okända människor.
Samuel bjöd på tacos och massa öl. Det var riktigt gott och roligt, sitta och snacka skit och skratta medans ens mage fylldes med tacos.
Efter maten så började festen, det var skit roligt! Efter några cider så började man bli lite social med alla andra som var där. Lyckades med att hitta en gitarr som jag gick runt och spelade med. En av Jonas polare spelade tydligen också gitarr, så hela kvällen spelade vi låtar för varandra och sjöng massor. Kom fram till att vi bägge var lika bra, fast på olika saker. Fick faktiskt lite beröm för sångrösten, jag blev glad :)
Började sen hitta på massa ramsor med sång till Samuel, en del blev faktiskt riktigt bra så han låg och vred sig i skratt i sängen.
När klockan började närma sig 2 så kändes det att man hade varit uppe ganska många timmar, så jag sa hejdå till alla sen blev det en promenad hem till sängen.


So you're an angel meant to walk down here
And you believe it's all divine
And you don't play by all those temporal rules
You watch the world begin to die

Ovido - Quiz & Flashcards