Alla inlägg den 14 februari 2008

Av Jesper Melin - 14 februari 2008 15:26

Idag vaknade jag upp och var ganska pigg, hade satt klockan 8 för att jag skulle komma igång. Hade köpt nytt kollegieblock igår, har skrivit i samma nu, det är inte så smart så nu skulle jag dela upp dom.
Det tog ett tag att skriva över allt, blev inte ens klar med det. Skickade sms till Danne för att kolla om vi skulle sitta och jobba på morgonen. Det skulle dom, så det blev till att laga en matlåda, hade ingen lust att åka dit för 1 timme och sen cykla hem igen för att ta lunch.
Var en sväng till systemet innan plugget för att köpa på lite till festen ikväll.
I skolan gick det väll ganska bra, vi labbade på för fullt och blev klara runt 5 tiden. Fast vi var klara så satt vi kvar en stund och snackade lite skit.
Väl hemma igen så var det bara att börja göra sig iordning, äta och ta en dusch. Det är torsdag och då är det kåren som gäller. Hade blivit bjuden hem till Linnea igår till hennes fest ikväll, det är ju alla hjärtansdag idag också!
Micke skulle också komma över, så jag väntar på att han kommer, sen gick vi över tillsammans till Linnea. Först var det jag, Micke, Linnea och Sara som var där. Efter några klunkar och en massa skratt kommer Lisa och Per över. En stund senare kom och Fia över, så totalt hade vi blivit 7 stycken.

Vi hade låtit dörren stå öppen ett tag för att få in lite luft, så kommer den en kille över och säger hej, han bjuder över oss till honom, igentligen var det hans polare som bodde granne men han bjöd över oss endå. Dom kunde kommer över till oss istället tyckte vi. Så helt plötsligt var vi 10-15 pers i Linneas lilla etta.
Det var skit skoj! Det är på fest man kan börja lära känna grannar. Så vi satt där och hade riktigt skoj, en kille satt och drog historier, vissa var riktigt roliga, medans andra var lite väl grymma.
Förfest heter ju inte förfest utan en anleding, kåren var ju målet för ikväll.
När vi började gå mot kåren så påpekar Micke att jag faktiskt hade sandaler på mig, blev gansk paff, hade inte tänkt alls på det! :) Det var inga problem, skor som skor.
På kåren var det lika roligt! Mycket folk och härlig stämning som vanligt. Så fort man har på sig ovven så blir man så upplåst på nått vis, super skönt att ha den på sig.
Timmarna flög iväg och klockan blev snabbt 2, dags att gå hem helt enkelt. På väg hem får jag sällskap med Ärret och Sara. Ärret hade jag träffat på förfesten hos Linnea.

Sara sov över hos mig, en mysig avslutning på alla hjärtans dag :)

Put my feet upon the ground
Now I pray that I can fly
Pickin' me up
Ready to burn in fire today
Can you see what I feel?
Is it true? Is it real?

Ovido - Quiz & Flashcards