Alla inlägg den 13 februari 2008

Av Jesper Melin - 13 februari 2008 23:35

Soligt och vackert väder när man tittar ut genom fönstret, det är fint det, då kommer det vara fint på eftermiddagen också.
Föreläsning på förmiddagen, var hemma på lunch, hade inte gjort matlåda idag så man fick trampa hem för att få i sig lite mat.
På eftermiddagen hade vi labb, sista labben för datakomm kursen, det är en stor rackare så man får se hur mycket jobb det blir med den. Vi satt och disskuterade hur man skulle göra för att lösa uppgiften. Vi ska skriva ett nytt protokoll som ska ligga ovanför UDP-lagret. För att kunna hantera borttappade paket och förstörda, något som UDP annars inte gör.
Jag orkade bara med att stanna till 3, sen var vädret för fint för att kunna hålla mig kvar i salen, ville ut och sitta.
Stack ned till hamnen och satte mig ned på samma ställe som vanligt. Tog fram lite papper till labben, läste igenom för att veta vad som allt gick ut på. Det plingade till i telefonen, ett sms från Linnea. Hon undrade vad jag höll hus, hade sagt att jag skulle titta förbi efter 3 för att låna hennes svirvel sweeper, hade tänkt att storstäda idag. Så istället för att komma över till henne efter 3 så blev det efter 4.


Jag skulle få låna den på ett villkor. Om jag kom på singelfest hemma hos henne imorgon, kan man ju inte direkt tacka nej till. Knackade på dörren och hälsade som vanligt med "prutt" (Bert gör det). Hade läst på Linneas blogg igår att hon skulle träffa Sara för en kopp te idag. Blev lite paff eftersom det var en annan Sara jag hade i skallen, men det vara bara skoj att träffa henne. Tog en kopp te, sen satt vi och snackade en stund. Hon skulle tydligen flytta in i huset. Efter att hon hade gått stannade jag en kort stund och snackade lite mer med Ea.
När jag sen kom hem så lyckades man så klart med att skjuta lite på städningen, men tillslut kom jag till skott och började städa. 


Det har varit riktigt stökigt hemma hos mig nu, så idag skulle det fixas. Först var det disken som fick sig en omgång med diskborsten. Klockan tickade på och när hon närmade sig 8 så var jag klar, gick då över till Linnea för att lämna tillbaka sweepern.


När jag skulle göra mat så hade jag ingen skinka, så då blev jag lite putt och gick till ica gör att köpa nudlar istället, ville bara ha något snabblagat. Inne på ica kollar jag på en väktare som är så jäkla lik Erik som gick i min klass på högstadiet. Det kanske var han, men jag vet inte, vågade inte säga hej om det inte var han, men det var nog han endå tror jag.


Kvällen har annars bestått av att snacka med syskonen över msn, mest skit snack. Kollat på gamla barndomsminnen genom att söker efter serier som "Ankliv", "Luftens Hjältar" och "Bumbibjörnarna". Det finns tydligen 100 avsnitt med Ankliv, trodde det kanske var 10 stycken! Så fel man kan ha.
Scrubs i bakgrunden medans man skriver, då vet man att det är dags att sova.


Turn around
Look at what you see
In her face
The mirror of your dream
Make believe I'm everywhere
I'm hidden in the lines
And written on the pages
Is the answer to a neverending story

Ovido - Quiz & Flashcards