Alla inlägg den 26 februari 2008

Av Jesper Melin - 26 februari 2008 10:51

I morse så var jag dödligt trött när jag vaknade, blev ganska sent igår, men det är smällar man får ta ibland.
Fick lära oss lite mer om processer och sånt på föreläsningen, men ibland nickade man till och missade några ord.
På en av rasterna så träffade jag på min syster Pernilla, hon är lärare på skolan, så ibland händer det att jag springer på henne.
Det hade blivit lite lasagne över sen igår, så det hade jag med mig idag igen, den var lika god om inte godare idag när den hade fått stått till sig en dag till i kylskåptet. Efter lunchen så satte vi oss fortsatte med pluggandet, disskuterade vidare om våra tillståndsmaskiner, hur man ska hantera alla förlorade ramar och problem som kan uppstå.
Vi satt till 5, för då skulle det bli årsmöte med föreningen. Tänkte att det vore smart att komma dit och höra lite vad som kommer hända och sånt som har hänt. Det bjöds på kaffe och massa kakor, det var gott för jag var jäkligt hungrig. En ny styrelse valdes, jag hade ingen lust att vara med i styrelsen så jag var mest med och röstade medans andra blev utvalda att vara med.
Kom hem tidigare än vad jag hade planerat, så jag kunde ringa till MIcke och säga ja till att han kunde komma över. Hade nämnligen kommit på på dan att det skulle vara möte på kvällen och beroende på hur långt det var så skulle vi se om han kunde komma eller inte, men det kunde han alltså :) Vi satt o snackade och tog igen lite snack, länge sen man såg honom. Linnea hade problem med datorn, så istället för att bara smita över själv och hjälpa henne lite snabbt så gick både jag och Micke över. Som vanligt drack vi te och snackade på om allt möjligt.
Linnea hade lite jobb kvar att göra, så vi stannade inte längre än till 9. Precis när jag kliver innanför dörren så får jag sms at Ärret som jag träffade förra torsdagen. Han skulle ut och ta en öl med sin flickvänn och några polare och undrade om jag skulle med, självklart svarar jag med och går upp till hans lägenhet på fjärde våningen.

Först så försökte vi att gå till Å, men där så stängde dom tydligen om en kvart när vi kom dit så det var ingen idé att sitta där. Andra försöket var Bill o Bob, men där var det stängt. Tredje försöket gick bättre, vi gick till Pitchers, de hade öppet till 11. Så man beställde en öl och sen så satt vi och snackade massa skit. Det var riktigt trevligt och lite ovanligt, hade annars gått och lagt mig om jag inte hade fått sms av honom.
Hand flickvänn var hungrig när vi gick därifrån, så det blev en sväng till Donken. På väg dit så mötte vi massor av studenter, var nått speciellt för dom på Pluto. Tyckte att alla såg så små ut, men man var du där själv för 2 år sen.
Väl hemma så var det bara att gå och lägga sig direkt, trött efter en lång dag, lång men väldigt trevlig.

Hell is thy home... darkness thy destiny
Where you belong... no need for sympathy
The antichrist is back again
Disguised as the savior of man

Ovido - Quiz & Flashcards