Alla inlägg den 20 februari 2008

Av Jesper Melin - 20 februari 2008 23:24

Ställde klockan lite extra tidigt, hade tänkt läsa lite i boken nu på morgonen, men det blev såklart inte av, låg kvar i sängen och småsov istället.
Dagens första pass var föreläsning i datakommen, intressant som vanligt, håller på att vandra upp genom alla skikten.
Det blev lite pannkaka över sen igår, hade först tänkt att åka hem för att äta, men jag fixade iordning en lite matlåda på morgonen som jag kunde ta med mig. Önskar att det hade blivit över lite mer, för det var jäkligt smaskigt. Hade iallafall tagit med mig en extra banan till "efterätt".

Eftermiddagen bestod av massa diskussion. Det handlade om våran sista labb i datakommen. Ska skriva ett extra protokoll för UDP som ser till att sändningen blir betydligt säkrare. Det är en hel del saker som måste vara med, olika timeouts och omsändningar. Intresset pendlade lite upp och ned berorde på hur mycket vi kom fram till.


Klockan 5 så la vi ned arbetet. Institutionen hade bjudit in oss för en föreläsning från Westermo som kommer från Västerås. Hade först velat lite om man skulle gå dit, men tillslut så gjorde jag det iallfall, blev inte ensam så det var ju bra.
Jag är skit glad att jag gick dit. Jäkligt skoj att få höra vad man faktiskt gör där ute i verkligheten, alltså inte bara sånt som man får lära sig genom att sitta och nöta genom massa tal. Så det var skoj. Efter föreläsningen så blev vi bjudna på mat. Först trodde jag det skulle bli en macka, men vi fick beställa vad vi ville från Kåren. Så det fick bli en stor och fin KB, orkade inte allt, var så jäkla hungrig så man åt säkert för fort. Vi satt där och snackade lite om teknik och om framtiden, väldigt trevligt.
Direkt efter så kännde jag att det här var precis det jag ville höra, en nytändning för min del. Kommer nu att jobba ännu hårdare med plugget, läsa in saker som man ska göra direkt och inte skjuta på det på framtiden.
Kom hem nu vid 9 tiden, greppade gitarren och spelade en stund, men för att få vila mig en stund. Har hunnit med att spela lite tvspel också, borde ha läst några rader i reglerteknik, men min nytändning kan få vänta tills imorgon :)

Heaven can wait 'til another day
Cause there ain't no reason to leave
The world is a stage where we all can play
Another fine reason to live

Ovido - Quiz & Flashcards