Alla inlägg den 24 februari 2008

Av Jesper Melin - 24 februari 2008 13:51

Låg i sängen halva dagens kändes det som. Vaknade först ganska tidigt, men lyckades att somna om och vakna runt 11 tiden. Slängde i mig lite frukost, sen fick det bli trummor en stund. Fast Mamma kom och störde mig mitt i spelandet, eller det var väll inte Mammas fel, Micke hade ringt och sagt att han skulle komma och plocka upp mig om en kvart. Det var mycket tidigare än vad jag hade förväntat mig, så jag fick gå in och ringa till honom. Bestämde att han fick åka när han ville, så skulle jag istället ta ett tåg hem. Hade endå inte hunnit att äta och packa alla grejer.
Tog och spelade lite spel med syrran på datorn nu när jag skulle åka hem senare. Försökte att läsa lite i datakommunikation, fast det blev inte många sidor för tiden tickade på ganska snabbt. När jag läste kom jag på att jag hade glömt att fylla i tiden som jag jobbade igår vid gruvan, så det blev att åka in lite extra tidigt.
När jag kom till gruvan så mötte jag Christian, Barbara och Doris. Det hade tydligen varit en kanon dag, det hade kommit 125 pers som gick ned! Barbara berättade också att dykarna tänkte bjuda oss på test med tuber här i Västerås. Hade missat det mejlet, så jag tackade självklart ja till frågan.
7 minuter över 5 skulle tåget mot Västerås. Det var smockat folk på tåget! Måste ha kommit ifrån dalarna eller något sånt, först trodde jag att jag skulle få stå hela vägen, men en liten tant hittade jag som hade en plats ledig bredvid sig.
Gick omkring en snubba som försökte snacka med alla, lämnade en del underliga kommentarer till folk i vagnen. Han var väll snäll, så han gjorde ingen skada. Satt några killar bredvid mig som försökte filma honom, skulle lägga upp det på youtube. Tror inte dom lyckades med att filma något bra.
När jag nästan var framme i Västerås ringer Micke, han frågar om jag vill med och sola. Hade inte ens kommit hem och när jag kom hem så ville jag ta det lugnt. Så jag tackade nej, det blir ju fler gånger.
Skönt att komma hem och slå sig ned. Gjorde inget speciellt igentligen, tog det mest lugnt och väntade på att Sara och Linnea skulle komma över. På söndagar dricker vi alltid te och kollar på Wallander på 4:an.
Det var trevligt, extra roligt var det att träffa Linnea som har varit sjuk hela veckan. Normalt ses vi nästan varje dag, nu hade man gått hemma en hel vecka utan att träffa henne, alldeles för lång tid.
Wallander avsnittet var faktiskt bra, tycker att de blir bara bättre och bättre. Vi var alla trötta när avsnittet var slut så det blev raka vägen till sängen för oss alla.

Condemned to hell - I`m facing the end of my days
Condemned to hell - Their torches are burning
Condemned to hell - My freedom will burn at the stake
Condemned to hell - The dark age returning

Ovido - Quiz & Flashcards