Alla inlägg den 10 februari 2008

Av Jesper Melin - 10 februari 2008 11:43

Hade tänkt att jag skulle ta en dusch nu på morgonen innan vi skulle åka, men vi kommer endå bli svettiga i backen tänkte jag så det blev inget av med det.
Gustav kom och plockade upp vid spik 8, precis som vi hade sagt igår. Vi skulle hem till hans mamma och pappa för där skulle vi träffa Micke och Erik. Erik hade lånat bil från sina päron, en stor familjebil så det var bara att slänga in alla grejerna. Så Gustav, jag och John fick lite snyggt sitta brevid varandra hela vägen upp medans Erik och Micke satt som kungar längst fram, fast vi kunde sträcka på benen, så det var helt okej att sitta tajt.
Inget elakt mot dig Erik men det var lite "läskigt" att åka med dig, du skulle inte direkt få pris för bästa körningen ;)
När vi kom fram till Romme så fick dom andra gå och hyra lite grejer, jag har både bräda och skor så det blir ganska "billigt" för min när vi ska åka i backen.
Tillslut så har alla fått sina grejer och vi kan gå till bilen för att ta på oss våra saker. För att värma upp oss, det var endå 2 år sen jag åkte sist med brädan tog vi ett par åk i barnbacken. Det var inga problem, har man lärt sig att åka en gång så sitter det kvar, som att cykla.
Sen åkte vi på, åkte och åkte, kroppen blev bara med sliten för varje åk, inte för att man ramlade, det tar på benen att åka snowboard. Till lunch så blev det hamburgare för oss alla, det är ganska dyrt där, men mat vill man få i sig.
Det är skoj att åka med John, vi klarar bägge 2 av att åka i dom svarta backarna utan problem så vi kan och vågar dra på när man kan få en grym fart. Det är en så jäkla skön känsla att dra på och fokusera sig så grymt för att inte ramla. Vissa åk var mindre roliga medans andra var så grymt sköna, just för farten och att ibland vara osäker på hur det ska gå.
När klockan närmade sig 4 var vi helt alla regält slitna. Benen hade börjat värka och ett par åka kvar fanns bara kvar i benen. Micke och Gustav valde att ge upp, jag Erik och John tog 2 åk till, grymt sköna åk, hade gärna velat haft lite musik i öronen, hade gjort det hela perfekt.
Trötta och utslitna satte vi oss i bilen och åkte hemmåt, det blev ett stop i Hedemora för att köpa hamburgare.
Väl hemma så blev att packa upp alla grejer och torka av brädan från allt vatten. Stannade bara hemma en kort stund, skulle tillbaka till Västerås med Micke.
Skönt att få åka med och inte behöva köra bilen, satt och nickade den sista biten. Både Micke och Erik kände precis som mig, vi längtade alla efter en flickvän, eller vi var alla så sugna på att få komma hem och bara lägg sig ned och mysa med någon tjej, fast så blev det inte för någon av oss.
På kvällen satt jag och försökte fippla med musik på datorn, fast jag fick aldrig ned min idé på papper, så det sket sig. Förra söndagen kollade jag och Linnea på Wallander, det gick idag igen på tv så hon kom över. Så det blev en söndagsfika med te och Wallander, precis som det ska vara :)
Somnade på direkten när jag sen gick och la mig, kroppen var då helt tömd på energi efter en lång dag.

Somebody told me
You had a boyfriend
Who looked like a girlfriend
That I had in February of last year
It's not confidential
I've got potential

Ovido - Quiz & Flashcards