Alla inlägg den 8 februari 2008

Av Jesper Melin - 8 februari 2008 23:24

Idag så har dagen både varit lång men samtidigt kort.
Eftersom jag inte kunde redovisa min labb i onsdags så fick jag göra det idag istället. Så runt 10 var jag i skolan, några från klassen var där så man blev inte helt själv.
Satt mest och småpysslade innan läraren kom tillbaka. Fick G på både första och andra labben, skönt, nu kan man lägga bort dom.
Väl hemma igen så gick jag nästan raka vägen till Clasan. Mina trummlurar har pajat, en av kablarna var trasiga så det kom bara ljud ur ena hörluren. Hade väll tänkt att fixa det i skolan, men en lödkolv kostade "bara" 100 spänn och jag kanske skulle endå behöva den flera gånger, så jag köpte en och lagade sen kabeln, det funkade super bra.

Ikväll skulle jag och Jon hem till Eric, skulle träffas och snacka lite bandplaner. Efter 5 så kom Jon och plockade upp mig, försökte att komma ihåg hur man åkte till honom, hade cykelvägen i skallen så först kom vi lite fel, men sen så gick det bättre på andra försöket.
Hos Eric fick vi te som vi drack medans vi snackade gamla minnen från gymnasiet (vi 3 gick i samma klass). Ingen av oss hade ätit kvällsmat så vi tog en pizza, fick för första gången se en dubbelcalzone, den var giganstisk, Jon fick nästan i sig hela :)
På vägen tillbaka så började vi snacka om det som vi hade träffats för att snacka om, att bilda ett band. Efter en del snack så verkar det som vi har tagit första steget till att börja lira med varandra. Ska kolla med studiefrämnjadet om lokaler, så får vi se vart vi hamnar tillslut.


Köpte en .se adress idag också, har tänkt göra det så jäkla länge så tillslut slog jag till, velade lite om adressen men det blev jespermelin.se, enkelt att komma ihåg. Så nu på kvällen har jag laddat upp lite grejer, sidan funkar inte än men i helgen borde den komma igång.


Dagens rubrik kommer ifrån att jag ska åka hem till Möklinta imorgon, då ska det bli spela av på trummorna, har världens abstinens just nu :)

Out in the fields.
The fighting has begun.
Out on the streets.
They're falling one by one.
Out from the skies.
A thousand more will die each day.
Death is just a heartbeat away.

Ovido - Quiz & Flashcards