Alla inlägg den 19 februari 2008

Av Jesper Melin - 19 februari 2008 23:10

Dagen började med min inte allt för efterlängtade kontrollskrivning. Det gick väll inte allt för bra, men det gjorde det inte för någon, inte för att det är en bra ursäkt men endå. Måste börja plugga mer på systemtekniken, tycker det är intressant, men det har varit mycket annat.


Lunchen tog jag hemma, hade inte gjort någon matlåda, fick dessutom sällskap av Jonne. Trevligare att äta med någon än att sitta själv och trycka i sig maten.
När vi kom tillbaka till skolan så började vi att hålla på med datakommen, har en stor labb som ska göras, så det krävs en del förarbete.
Igår var jag sugen på att spela in lite med gitarren, som tur var Eric online. Frågade honom om man kunde låna hans guitar port. Det var inga problem, så jag stack lite tidigare än vad jag först hade tänkt, vi satt endå och snackade mest.
Så man fick sig en liten cykeltur i solen. Solen var varm men det var ganska kallt i luften. Sa hej till Eric, sen åkte jag igen, han höll på att labba han också.
När jag kommer hem så kopplar jag in guitar porten och börjar lira in lite. Är ingen expert direkt på inspelningen och mixning, men det är mest idéen jag vill få ned.
Borde ha pluggat ikväll, men det blev aldrig av. Klockan tickade på och middagen skulle lagas. Fick bli pannkakor idag. Som vanligt kollade jag på Stargate medans jag åt, det är en bra tid att äta på.
På kvällen gick jag över till Sara för att inviga hennes tekokare. Vi hade skämtat om att hon skulle ha "Stig" som namnskylt utanför dörren. När jag ställer mig framför dörren och ska knacka så ser jag hennes namnskylt "Stigs Näste" :)
Vi drack te, snackade lite om vad vi hade gjort i skolan, om det gick bra att prova ovve o sånt. På tv var det House, min favorit serie, så det kollade vi på. Me, Myself & Irene var på 3:an efter House, så den kollade vi också klart på.
Det blev en trevlig och mysig avslutning på en lång dag.

This is the time of the ending
It's the dawn of a new world order
This is a new beginning
Where a new world shall arise, we scream

Ovido - Quiz & Flashcards