Alla inlägg den 27 februari 2008

Av Jesper Melin - 27 februari 2008 11:14

Fortsatte med mina idé att åka in till skolan ganska tidigt och läsa innan vi börjar plugga vid 10. När jag ska gå och hämta cykeln så träffar jag på Sara, hon står och väntar på att hennes mamma skulle komma med bilen, hon skulle åka och köpa sin keyboard som hon hade spanat in på Musikbörsen.

När jag sen kom till skolan gick jag till bilboteket och läste igenom datalänk kapitlet, lärde mig en hel del.
Vid 10 så började våran första föreläsning, en del nytt fick man läras sig som vanligt.
Till lunch hade jag gjorde lite korv och makaroner på morgonen, hade glömt bort att göra matlåda igår så det blev till att vara kock 7 på morgonen.
Eftermiddagen bestod av att labba, skrev en hel del på min rapport, men blev endå inte klar, mycket att tänka på som man måste få ner på papper.
På dan hade jag fått sms av Sara, det var tydligen nattöppet kväll med massa rea på Musikbörsen, så de skulle inte öppna förens vid 6. Då hade hon ingen bil, så jag lovade henne att jag skulle hjälpa till att bära synten. När hon kom över så stod jag och lagade mat. Var ganska svårt att äta och samtidigt vara social, men maten fick man i sig. Precis när vi skulle ta och gå ringde Linnea, hon hade tråkigt, så hon fick följa med hon också.
Det var jäkligt mycket folk på Musikbörsen när vi kom dit! Sara lyckades väll att tillslut komma fram till disken och säga vad hon ville ha. Då hade jag träffat på Kungen som kanske ska spela i bandet, snackade en del och sa sen hejdå när Sara hade fått alla sina grejer.
Fast när vi kliver utanför dörren och börjar tänka efter så fattades det ett stativ till keyboarden, så det blev att gå in i smeten igen och försöka hitta på säljaren. Det var inga problem alls och han bad lite lätt om ursäkt.
Stor och stark som man är (not) tog jag synten under armen medans Sara och Linnea fick bära kassarna.
Det tog inte många sekunder innan keyboarden var uppkopplad när vi kom hem till Sara. Vi drack te medans vi lyssnade på Saras pianospelande. Man hör att hon kan, men det var många år sen hon spelade, vet precis hur det känns när man vet hur låten går, men det blir fel med fingrarna, men vet ungefär var man ska sätta ned dem.
Medans vi satt där och drack te så bestämde vi oss för att gå ut, det är ju onsdag och ingen av oss skulle upp jätte tidigt.
Så det blev att leta fram lite alkohol som stod hemma. Vi festade ganska lungt och spelade sanning och konsekvens, fast vi körde bara med sanningen.
När klockan började närma sig 10 var det dags att röra på sig självklart hade Linnea glömt legget, så det blev lite springit där på slutet för att hinna in innan det börja kosta. Det var faktiskt ganska mycket folk ute, mer än vad jag trodde. Det var ganska lite folk, eller snarare inga alls på dansgolvet så vi hängde i baren tills det blev tillräckligt med folk för att våga dansa loss.
Govenör Andy skulle spela på kvällen, så det var en del rasta people där. Fast vi orkade inte stanna där tills han började spela, det hade blivit för sent. Både när vi skulle gå ut och in hade vi blivit stoppade av vakten som ville att vi skulle köa, men eftersom vi inte hade hängt in några grejer så fick vi smita ut.
Vi gick alla hem till mig först, både Linnea och Sara hade lämnat sina nycklar hos mig. Som vanligt blev det att borsta tänderna och sen gå och lägga sig efter en lång dag.

`Cause I'm a watcher in the sky
I've seen universes die
Out in the cold my systems overload
I am lost in time
Watcher in the sky

Ovido - Quiz & Flashcards