Alla inlägg den 18 februari 2008

Av Jesper Melin - 18 februari 2008 22:02

Hade tänkt att jag skulle komma upp idag och hinna med en dusch innan plugget. Vaknade innan klockan ringde, så hade jag gått upp då hade jag kanske orkat med, men jag somnade om istället.
Ville se klart på Stargate så jag kom iväg lite senare än vad jag hade tänkt, inte mycket men 10 minuter var det nog iallfall. Vi blev några stycken som satt ned och räknade. Det gick ganska bra tycker jag nog, fattar nog mer än vad jag tror.
När klockan blev 12 så åkte jag hem på lunch. Brorsan skulle komma och låna mitt Guitar Hero. Han sluade vid 12 så han skulle kommer en stund efte det. Jag stod och stekte falukorv när han kom över. Han stannade kvar tills jag skulle tillbaka till skolan för att gå på föreläsning.
Fick lära oss lite om Ethernet är för något och vad 802.11 är för standarder.
Slut för dan blev det inte vid 3 då föreläsningen slutade. Det var en del kvar att räkna så vi som satt på morgonen satte oss igen och räknade vidare. Våran lärare kom då förbi och frågade lite hur det gick. Fick reda på att vi får ha boken med oss imorgon när vi ska göra provet, det var kanon skönt tycker jag. Problemet är väll att han kan då göra det mycket svårare.
Klockan 5 tyckte jag att det fick räcka med skola idag. Blev sittandes en stund innan jag gick iväg och handlade lite kvällsmat och grejer i veckan.
Ville sätta mig ned och spela in lite med gitarren, men eftersom jag inte har någon guitar port så är det ingen idé att testa, det låter bara skit.
Har annars pluggat lite nu på kvällningen och varit över till nyinflyttade Sara en snabbis. Visde vart förådet ligget och sånt.

Igår försökte jag att leta på en låt som jag bara inte kunde hitta, eller om det var förrigår kanske, aja sak samma. Linnea kände igen den när jag försökte sjunga på den igår för henne, men ingen av oss kunde komma på var det var för låt. Då helt plötsligt nu på kvällen, så hittade jag på den! Vet inte riktigt på vad jag sökte, men jag hittade en kille som låter som han som sjunger i låten.
Låten var iallfall Fatman Scoop - Be Faithful (Put Ya Hands Up). Ringde upp Micke direkt när jag hade hittat på den, så nu blir den nog spelad på nästa fest vi har :)

You got a 100 dollar bill put yo' hands up
You got a 50 dollar bill put yo' hands up
You got a 20 dollar bill put yo' hands up
You got a 10 dollar bill put yo' hands up

Av Jesper Melin - 18 februari 2008 00:24

Hade jag lagt bilden på rätt datum hade nog inget sett den, så den läggs in idag istället :)
Det är iallfall från förrförra gången vi var på kåren.

Linnea - "Kolla på mina klibbiga!"

Vi hade lekt med glasen vid borden och en del cider hade spillts.

Det är nog ungefär så spider-pig känner sig om sina fötter när han klättrar i taket :)

Ovido - Quiz & Flashcards