Direktlänk till inlägg 22 februari 2008

Plugga på dagen, datorkrångel på kvällen

Av Jesper Melin - 22 februari 2008 12:31

Hade tänkt att jag skulle komma igång med läsandet ganska fort på morgonen, men det är en viss skillnad på att tänka och att faktiskt göra det.
Sov över hos Sara igår, så jag kom hem till mig efter 11. Blev lite frukost, sen tog jag fram boken och började läsa. Hela eftermiddagen blev uppdelad i att läsa en stund, sen göra något annat ett tag. Skulle behövt läsa mer än vad jag gjorde, men det kändes att det var fredag, då är det svårt att tvinga sig själv att läsa.
Timmarna tickade fram och det började bli kväll. Micke skulle komma över ikväll, hade inte planerat in vad vi skulle göra, men ses skulle vi iallfall göra.
Det drog ut på tiden, så när han kom så var klockan efter 9. Han hade hämtat Mike som hade dömt handboll, så Mike fick ta en dusch hemma hos mig. Vi satt och sjöng med gitarrerna medans vi väntade på att Micke skulle dyka upp.
Nu blev det fest, tog mig bara 1 cider för jag skulle upp och jobba imorgon så jag hade ingen ork att gå med ut sen på kvällen. Erik kom också över, han skulle inte heller gå ut så vi tog det lugnt bägge två.

När vi lyssnade på musik så började datorn bli riktigt seg. Startar väll om den tänker jag, men då startar den inte, nu blev jag lite orolig. Lyckades att komma in på datorn i felsäkertläge, nu var det bäst att ta backup på alla saker som jag ville behålla. Så hela kvällen gick åt att sitta och kopiera över filer till externa disken. Bilder, musik och filmer la jag över.

Problemet är att huvuddisken håller på att ge upp, lästiden har stuckit iväg ordentligt. Ska göra en disksheck för att se om det är disken som börjar paja eller om att den är väldigt fragmenterad, ska kolla på det när jag kommer hem till  lägenheten igen på söndag. Sånt här hatar jag, älskar när saker fungerar, men när saker börja paja då blir jag sur. En ny disk kostar några hundralappar, men endå, onödigt jobb är det.

When I'm one with the world
I am one with my mind
Forget all the fury there's no need to cry
There's a place we all go, salvation to find
There's freedom to come
When I'm one with the world and my mind.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jesper Melin - 22 juni 2008 20:57

Nu i sommar så kommer jag att inte bara vara guide, för några månader sen blev jag även klätterinstruktör. Så här har vi mig hängandes i en GriGri, en grej som låser en fast vid linan, men har en broms man kan lätta på för att kunna åka ned för linan...

Av Jesper Melin - 18 juni 2008 21:50

Rätt läskigt är det hur tiden faktistk går frammåt, tiden man har haft är borta, endast ny finns att få.   Så imorgon den 19:e Juni flir jag alltså 21 år, redan nu känner man att man kommer in i stadiet i sitt liv där födelsedagar inte betyder så my...

Av Jesper Melin - 17 juni 2008 18:40

Nu har jag varit jätte kass med att uppdatera, men det är på gång! Just nu hinner jag inte ladda upp bilder och skriva, är på väg ut med BMX:en. Men det som kommer är: Sweden RockFilmmaratonBMXJobbSkola.....    ...

Av Jesper Melin - 16 juni 2008 21:26

Så var dagen kommen, dagen då barndomsminnen från filmer skulle bli uppdaterade. Dagen som skulle bli fylld av pizza, chips, dricka och godis.   Förra veckan bestämde vi oss för att ha en disneymaraton, 16 filmer blev utvalda.   Dumbo BambiPank & Fåg...

Av Jesper Melin - 4 juni 2008 10:04

Brorsan kommer och plockar upp mig innan vi åker mot Sala, han hade varit i skolan och lämnat en tenta. När vi kommer till Sala släpper han av mig vid Hotellet och sen åker han vidare hem till sig, så jag får mig en liten promenad i solen. Iår var de...

Ovido - Quiz & Flashcards