Alla inlägg under mars 2007

Av Jesper Melin - 1 mars 2007 14:22

Klockan ringer på natten och jag är helt förvirrad och fattar inte vad som händer! Telefonen låter och jag lyckas ta mig ner från sängen och ta fram telefonen, jag kollar på klockan som jag har vid sängen och fattar inte hur min digitala klocka kan stanna 00:12, försöker att trycka på alla knappar för att få igång den igen, men efter en stund så fattar jag att klockan faktiskt är lite efter 12 på natten. Det var Micke som hade ringt till mig, trodde det var morgon men det var bara ringsignalen som hade förvirrat mig. Så jag ringer upp honom och börjar snacka med han, skit kul eftersom man inte har snackat med varandra på typ 1 vecka. Vi pratar en stund sen så försvinner hans mottagning så då säger vi godnatt. Hade lite svårt att kunna somna igen, men efter en stund så slocknade jag igen. När jag vaknar så är det från ljudet av knackningar på dörren, syrran kommer in och frågar om vi inte ska ta och åka snart. Hade på natten lyckats att stänga av alarmet så jag hade nästan försovit mig och hon inte hade knackat. Så så snabbt som jag kunde fick jag göra mig iordning, frukost och allt skulle man slänga i sig. Första stoppen var bygdegården, skulle hämta lite saker som jag skulle lämna tillbaka till Anders innan jag kom till skolan. Efter bygdegården så åkte jag och plockade upp syrrans polare Lovisa, dom skulle åka med mig för dom skulle ner på stan och handla lite saker. När jag kommer till Västerås så åker jag till stora gatan för att lämnna av grejerna, klockan var då halv 10. Så det var ingen fara att hinna i tid till skolan. Våran enda och första föreläsning var en labb i digital elektronik, eftersom jag hade jobbat lite igår så var jag klar med förra veckans jobb, så det var bara att börja med det nya som man skulle göra idag. En slump tärning skulle vi göra, var ganska enkelt. Innan vi började jobba så satt jag och Jonne och kollade på massa filmer på nätet, slappade med andra ord. När jag var klar så redovisade jag mina saker för läraren och det såg bra ut tyckte han. Syrran ringde och frågade om jag var klar, så då sa jag att jag var det så åkte jag ner på stan för att hämta dom. Först hade jag tänkt att käka hemma, men jag var lite för hungrig för att vänta, så jag svängde in på McDonalds för att plocka med en börgare. När jag kommer hem så slappar jag mest, gör inget viktigt. Dogge ringer senare för att säga att vi ska ta och åka iväg. Skulle till Anders för att lämna av lite biopengar och kolla ekonomin. Så först är jag vid bygdegården och plockar lite med stålarna, sen kommer Dogge sen så åker vi vidare mot Ransta där Anders bor. Vi fikar lite och går igenom alla pengapåsarna för att se hur mycket pengar vi har spelat in den närmaste tiden. Vi ligger faktiskt bra till, det var roligt att se. Vi började prata lite idéer om vad man skulle kunna göra i framtiden och sånt, kom fram med en del förslag som kan bli bra :)När vi var klara så åkte vi hemmåt, Dogge lämnade av mig sen så gick jag och slappade och blev inte uppe så länge, var ganska trött.

Ovido - Quiz & Flashcards