Alla inlägg den 16 mars 2007

Av Jesper Melin - 16 mars 2007 18:39

På förmiddagen så hade jag inte planerat, så jag låg mest och sov i sängen. Dagens tunga planering var begravning av en god vänn till familjen. Man gör sig iordning så man ser bra ut, svarta kläder och finskorna på. Innan vi åkte till kyrkan där begravningenvar så hämtade vi Johan och Johanna. När vi kom dit så var vi lite tidiga, så vi satt kvar en stund för att vänta in lite folk. Tillslut så gick vi in och satte oss i kyrkan. Då var jag på ganska bra humör och inte speciellt ledsen som jag trodde att jag skulle vara. När själva begravningen kom igång så började man bli lite tårögd, men jag ville känna mig tuff och inte börja gråta, det gick ganska bra, tills musiken kom igång, i högtalarna så spelades Amazing Grace, då bröt man ihop, då kom alla tårar och all saknad. Resten av begravningen så var jag bara ledsen och grät, det var så svårt att se andras olycka, det var väldigt tufft att se. När vi sen gick fram till kistan för att säga "hejdå" så blev man gråtfärdig igen, på kistan låg det 2 brev som det stod "Till Pappa" på, det väldigt jobbigt att se, man insåg att det kommer hända mig också någongång.När sen allt var klart så gick vi alla ut ur kyrkan, då skulle det bli smörgåstårta och fika, det var skönt faktiskt för efter att man hade sagt hejdå och gråtit så hade man liksom lämnat det bakom sig, nu kunde man gå framåt i livet och alla verkade glada. Nu blev det helt plötsligt trevligt istället, man sätt där och åt god mat och drack läsk, man tänkte inte alls på att man var på en begravning. När vi sen kom hem, efter att ha sagt hejdå till familjen som hade förlorat en make och far så slappade vi. På kvällen så åt vi pizza som vi brukar göra på fredagarna. Såg på ett till House avsnitt innan vi kollade på "Welcome to Sweden" som går på 5:an.Var grymt trött sen på kvällen, men endå så ville jag inte gå och lägga mig, det var ju faktiskt fredag! Då ska man ju vara uppe sent, så när jag sen gick och la mig så var klockan nästan halv 2. Då hade jag bara spelat lite gitarr och snackat med polare på nätet.Farväl Kjell, ha det så bra i himmelen nu, hoppas det finns många som springer orientering där som du kan vinna över :)

Ovido - Quiz & Flashcards