Alla inlägg den 12 mars 2007

Av Jesper Melin - 12 mars 2007 10:53

Att börja klockan 10 istället för 8 är skönt, det är lite tidigt att vakna vid 6 tiden och gå upp, inte roligt att åka bil då man är så seg och trött, skönare att vara lite vaken.Min första föreläsning började klockan 10 idag och det var digital elektronik, man lärde sig väll lite nytt men det är mest gammalt snack igentligen. Till lunch blev det faktiskt en pizza, var sugen på en så det fick bli en sån, vi försökte vara ganska snabba för vi ville försöka att bli klara med våran p-uppgift till matten. Vi blev nästan klara, vi snackade lite om att vi kanske skulle behövt träffas innan torsdag, men det kändes som att det inte var så mycket kvar att göra så vi tar det sista då. Innan matten skulle börja så gjorde vi klar en redivisningsuppgift som skulle visas, som tur var hade Tommy redan gjort den så det var bara att lära sig den. Den var ganska lätt så det gick fort att redovisa, kanske 30 minuter eller nått sånt. Jag skulle även träffa Gunilla, en lärare som jag kommer ha i nästa period, vi skulle prata lite om hur jag skulle kunna lägga upp skolan om jag skulle åka bort i Maj. Så jag går upp till stället där hon sitter och får ringa på henne med porttelefonen, först så fattade hon inte vad jag ville, men sen kom hon på så då kom hon och öppnade dörren. Hon bad lite halvt om ursäkt men jag sa att det var lugnt, hon har ju så många elever så att hon ska komma ihåg alla begär jag inte. Så vi satte oss i hennes lilla kontor och kollade lite på vad man ska lära sig. Hon tyckte att det skulle gå bra att sticka iväg, missar bara 2 föreläsningar och en av labbarna skulle jag kunna göra innan jag åker. Det var kul att höra att det skulle gå bra, man fick grönt från henne. När jag var klar hos henne så åkte jag hem, nu skulle jag vara ledig till torsdag. Hemma så slappar jag en stund, äter lite mat och spelar lite gitarr. Ringer också till Gustav och säger att han kan komma och hämta mig, hade lovat att jag skulle hjälpa hans syster med deras bredband som inte fungerade som det skulle. Han kommer och hämtar mig sen så åker vi till henne. Det var nått knas med routern, efter lite trixande och reset:ande av grejerna fick jag det att fungera. Det var skönt, för det hade varit värdelöst att komma dit och tro att man kan få grejerna att funka och sen inte få igång dom. Tjänade lite pengar på det också :)Sen på kvällen gjorde jag inte mycket, vi kollade först på CSI sen på 100 höjdare, såg inte hela för jag gick och la mig innan det slutade.

Ovido - Quiz & Flashcards