Alla inlägg den 5 mars 2007

Av Jesper Melin - 5 mars 2007 12:09

Var trött när jag vaknade, blev lite sent igår men det är smällen man får ta :)När jag kommer till salen jag ska vara i så är jag helt ensam, jag var ganska tidig så jag tänkte att jag helt enkelt var först där, men sen när klockan började närma sig kvart över 8 så började jag fundera på om nått var ändrat på schemat. Jag ringer en klasskamrat och frågar, då började vi tydligen klockan 10! Så jag hade kunnat sova 2 timmar till, men det missade jag. Som tur var så hade jag sett 2 som går i min klass, så jag försökte leta på dom, efter ett tag så hittade jag dom. Eftersom jag inte hade nått annat att göra så räknade jag lite matte innan klockan blev 10, då började ju föreläsningen iallfall.Efter föreläsningen så tog vi lunch, då bestämde vi vilken projektuppgift vi skulle ha till matten, det blev en som handlade om orientering. Blev också klara med en uppgift som ska redovisas på onsdag, den gjorde vi på några minuter, den var skit lätt!Det var sista matteföreläsningen idag också, lite synd för jag tycker läraren var jätte bra, men man får väll se, man kanske har honom i en annan kurs någongång. Jag åkte hem direkt efter föreläsningen, eftersom jag skulle kolla på film med Sara så ville jag vara hemma en stund innan hon kom. Innan jag kom hem så åkte jag till bygdegården, det hade varit sopplunch och Dogge hade varit där och visat film, så han var kvar när jag kom dit. Passade ganska bra, för då fick jag med mig en låda med filmrullarna i för att skicka iväg det imorgon.Käkar lite mat när jag kommer hem, sen snackar jag med Sara, så hon ska komma lite tidigare än vad vi hade sagt, så halv 7 skulle hon komma istället.Jätte kul att träffa henne! När vi har träffats tidigare så har vi bara tagit en promenad med hennes hund, men nu så kunde vi snacka lite längre om saker och ting, jätte skoj! Så först satt vi mest och snackade lite skit och kollade på lite bilder på datorn. Sen så fixade vi lite dricka och poppcorn för vi skulle kolla på "Little Miss Sunshine". En super bra film! Så mysig men samtidigt tragisk film, en film som man ska se med någon, inte ensam för då kan man inte snacka om den med den andra.När filmen var slut så pratade vi lite mer, sen så började det bli sent så då bestämde vi oss för att säga hejdå. Jag gick och satte mig vi datorn sen en stund, hade lång sovmorgon, iallfall till 9, var tvungen att åka till stan till kl 11 för att lämna in filmen.

Ovido - Quiz & Flashcards