Alla inlägg den 10 mars 2007

Av Jesper Melin - 10 mars 2007 21:34

Calle fyllde år förra veckan, då blev det inget firande, men det måste det ju bli om man fyller 20!På dan så gjorde jag inte så mycket igentligen, tog det ganska lungt. Var över till Mormor och snabbis och pratade lite med henne, fast jag kunde inte vara där så länge. Skulle hem och trixa med presenten till Calle, han skulle få massa "gratislappar", typ som perngar fast som lappar. Hade snackat lite med Micke innan om hur vi skulle göra på kvällen med firandet av Calle, då blev det bestämt att vi skulle överraska honom med att gå ut i Uppsala, presenten skulle då bli en gratis kväll, mat, inträde, dricka, rubbet. Gjorde iordning lapparna, sen så åkte jag hem till Micke, han skulle köra till Uppsala. Med mig hade jag min sovsäck och en flaska vodka, lite var det kvar i den iallafall :) Först så är jag hos Micke en stund, kom dit lite tidigare innan vi skulle åka för att se att allt stämde, så det inte skulle bli nå knas någonstans. Sen åkte vi och plockade upp Erik hemma hos honom. I Sala gjorde vi ett stopp för att köpa lite groggvirke och lite drinkmixar, har inte haft det innan så det skulle bli gott att testa. I stereon så spelades det massa Björn Rosenström låtar som vi sjöng med i.När vi kom till Uppsala så visste inte Micke exakt vart vi skulle, eller snarare han visste inte vägen till Johan, en polare till Calle som vi skulle ha förfest hos. Tillslut så kommer vi hem till Johan, vi hälsar på honom sen så går vi upp i hans lilla lägenhet. Vi öppnar dörren och överraskar Calle som fan! Han hade ingen aning om att vi skulle komma, han trodde dom bara skulle kolla på lite schlager och slappa, men när vi kom så skulle festen börja :DSå fram med spriten och glasen, sen var det bara att börja hålla i grejerna som man skulle hälla i sig. Det var riktigt kul när vi satt där och festade samtidigt som vi kollade på schlagerfinalen. Vi snackar och dricker, ja som man ska göra på en förfest :) Drinkmixen jag köpte var faktiskt riktigt god, smak av citrus, så jag blandade ut den med 7up, gott! Smaken som Micke hade var också god, men jag hade först hällt i lite för mycket sprit i min så jag tyckte den var lite stark, då hällde han i mer drinkmix och den blev jävligt äcklig istället, för söt, så jag fick hälla ut det sista för annars hade jag mått skit. När jag sen har drygt halva groggen kvar så ska vi försöka dra därifrån, så jag sveper det jag har i ett race mot Erik, han hade inte så mycket men endå :)Nu började själv vandringen mot staden, gick ganska långsamt men vi hade jävligt kul på vägen mot centrum. Jag försökte leka att jag kunde parkour, streetjumping kan man ju också säga, så jag gjorde så fina rörelser, snyggt var det :PVi ville till Seven, men först så fick vi till en Engelsk pub och satte oss, dom andra tog en öl medans jag och Micke köpte oss en varsin smirnoff, det var dyr! Fick ge 63 kr för den jäveln, jäkligt dyrt om man tänker på vad den kostar på systemet. Vi blev bara kvar där en stund för det var lite för dåligt drag där, det var ju trots allt en pub. Så vi börjar gå ner mot stan istället för att ställa oss i kön till Seven. Det kostade 100 kr att komma in, det är lite dyrt men det är ju ett skit skönt ställe, så man får pröjsa lite för att ha kul. När vi kommer in så är det ganska mycket folk, kul att se och man blev bara mer partysugen. Gick till baren och köpte mig en Xider Kaktus, mest för att hålla i något, det känns tomt annars. Sen dansar jag, och dansar och dansar! Det är så jävla roligt, att bara få dansa omkring och bara ha det så kul, svetten bara rinner från pannan och man sjunger med i musiken medans man dansar med polarna, sånt älskar jag. Lite innan dom stängde klockan 2 så gick vi, mest för att komma före kön som brukar bli ganska lång. Mat är gott efter krogen så vi gick till Max för att käka hamburgare. Har märkt att varje gång jag är ute nu så blir jag så jäkla trött, fattar inte, kan sova vart som helst känns det som. Det var när vi hade satt oss och jag började käka på min burgare som jag verkligen kände att jag bara ville sova, hade varit så pigg innan inne på dansgolvet, men nu så var jag helt slut och ville bara sova. Det kan man inte göra inne på Max så vi började gå hemmåt, det tog sin lilla tid då alla var ganska trötta. Testade med att dansa lite för att se om man kanske blev piggare, det blev jag så jag antar att jag måste dansa för att hålla mig pigg. Tillslut så kom vi hem till Johan, det var skönt, nu fick man bara leta efter sovplats. Innan var det tänkt att Micke skulle köra hem på natten, men han var så festsugen så bilen fick stå. Vi delade på en säng Micke och jag, skönt att sova i en säng istället för att ligga på ett hårt golv. Vi snackar lite skit innan vi somnar, men det tog inte lång tid för mig att slockna, sängen var så skön.

Av Jesper Melin - 10 mars 2007 12:42

Hittade denna på en toa i bygdegården :)

Ovido - Quiz & Flashcards