Alla inlägg den 13 mars 2007

Av Jesper Melin - 13 mars 2007 17:45

Idag så skulle jag till Västerås och träffa Anna, vi hade båda en ledig eftermiddag och kväll. Hon slutade vid 12 så jag åkte in till stan så jag var där lite efter 12, parkerar bilen vid skolan sen så går jag ner mot stan. När jag har gått en stund så ringer jag och kollar var hon är någonstans, då satt hon på bussen och var nästan framme. Sen möttes vi inne på Punkt, ingen av oss hade käkat lunch så vi försökte klura ut var vi skulle gå, tillslut så kom vi fram till att vi skulle ta med oss mat och sen gå till parken för att äta där, det var så fint väder och så var hunden Herkules med så vi kunde inte käka inne endå. Jag köpte med mig lasagne, sen gick vi mot parken där vi hittade en liten paviljong som vi satte oss i. Herkules band vi fast i en av stolparna så vi kunde äta ostört. Så vi satt där i solen och åt våran mat medans vi snackade om det ena och det andra, det var faktiskt riktigt trevligt, skönt med solen. Ingen av oss hade sen några fler ärenden på stan, så vi bestämde att vi skulle åka hem till henne istället. Det blev en liten promenad för att komma till skolan där bilen stod. Innan vi gick till bilen så smet jag in på skolan och hämtade lite kataloger som hon ville ha, ska kanske plugga vidare.Nu är det iallfall enkelt att hitta hem till henne, man börjar lära sig lite mer vad saker och ting ligger i västerås, det är bra det :)Fick testa på att spela Buzz när vi kom hem till henne, det är ett frågespel till Playstation 2, man har en dosa med en stor röd knapp på som man smäller på om man vet svaret, sen massa knappar för svarsalternativ. Det var skoj, men vi var ju bara 2 som spelade så det var lite segt, hade vi varit 4 så hade det nog kunnat blivit riktigt skoj. När vi hade spelat klart så gick vi upp på hennes rum och var där, surfade runt lite med hennes bärbara. Som tur var så kom jag på att jag hade glömt att fylla i hur många som hade kommit på bion i söndags, så jag passade på att göra det medans jag kom ihåg det. Hennes föräldrar kom sen hem, iallfall morsan vad jag kunde höra på rösterna, farsan kanske var där men jag är inte säker. Efter en stund så blev det tyst igen, då hade dom åkt iväg och skulle på gymmet om jag fattade rätt. Sen så gjorde vi inte så jätte mycket, vi var mest på hennes rum och snackade. Innan dom skulle äta så tog vi en promenad med Herkules, smart sätt att bli tvungen att gå ut. När vi kom tillbaka så dröjde det inte länge innan föräldrarna kom hem igen, fick då träffa hennes farsa för första gången. Han skulle ställa sig och laga mat, typiskt så tyckte inte Anna om just den rätten, någon slags gryta, såg ganska god ut men Anna ville hellre gå iväg och köpa en kebab istället :P Skulle hon det kunde ju jag också göra det, fast jag kände mig lite taskig mot Farsan som stod och lagade mat, preseterade mig iallfall för honom när bara han och jag var i köket.Vi gick sen iväg för att hämta maten, åt upp det sen så skulle Anna göra sig iordning för ridning, hon går tydligen på ridning 1/vecka på tisdagkvällarna. Hade lovat att jag skulle följa med och kolla på henne, så henned föräldrar behövde inte bry som om skjuts, jag körde endå.När vi kom till stallet så var det några där, tydligen så är det mest på "skoj", lite blandade åldrar och bara damer. Innan jag gick in och satte mig på läktaren så ringde jag till Micke för att snacka lite skit, sen gick jag in och satte mig. Blev ganska sugen att sätta mig på en hästrygg själv när jag såg alla rida, dom gjorde inte så jätte coola saker kanske men det såg kul ut. En av dom som red tyckte att jag skulle ha ridit också, så det hade blivit 1 kille iallfall, svarade med att då hade dom fått sig ett gott skratt :) Läraren sa 1 gång till Anna att hon skulle trycka fram bröskorgen, visa allt hon hade, det var ju faktiskt en kille i ridhallen, men då kom läraren på att jag hade ju faktiskt kommit dit med henne, lite kul var det iallafall. Dom red ca 1 timme, så klockan 10 var dom klara, sen så skulle hästen borstas av lite innan den skulle få sova.Hemma hos Anna igen så satte vi oss på hennes rum, hon tog sig en dusch medans jag låg och halvsov i hennes säng. Vi hade bestämt att vi skulle se på film när vi kom tillbaka, så efter en kort stunds letande i filmhyllan plockade vi ut en Beck film. Vi började kolla den, sen så började hon fundera på om jag inte ville sova kvar, jag visste att hennes Morsa inte ville att jag skulle göra det, hon tyckte det var mitt i veckan, det kan jag ha förståelse för. Tillslut så säger jag väll ja att jag kan stanna, men kameran låg i baksätet på bilen så jag var tvungen att gå ut och hämta den. Tror jag lyckades väcka hela huset, hunden började skälla och när jag sen kom in och in i hennes rum så skrek morsan och frågade vad vi höll på med. Var ganska pinsamt just då, man ligger där och dottern och morsan skriker åt varandra genom väggen. Vi kollade klart på filmen, sen så låg vi där en stund och jag kände hur fel det kändes med att jag skulle sova kvar där, var ju inte välkommen att vakna där eller hur man ska säga det. Så tillslut så säger jag att jag måste åka hem, det skulle bara ha blivit massa krångel om jag hade stannat. Klockan var nu 2 på natten, så jag tänkte att åker jag nu så kommer jag att orka hela vägen hem. Så jag åker därifrån lite efter 2, inga bilar var nästan ute och körde så det var skönt att inte behöva bli bländad av massa ljus. När jag kommer till Broddbo så tar jag en paus, mest för att sträcka lite på benen och vakna till lite innan man åkte sista biten hem. När jag kom hem så gick jag och la mig direkt, brukar vara lite trött när klockan är 3.

Ovido - Quiz & Flashcards