Alla inlägg den 27 mars 2007

Av Jesper Melin - 27 mars 2007 19:53

Idag så var jag igentligen ledig, men vi var några som hade bestämt att vi skulle plugga tillsammans i skolan. Johan och jag kunde åka tillsammans, så jag plockade upp Johan så att vi skulle hinna med att komma till stan till 9. Det var så soligt ute och jag har ingen aning vart mina solglasögon har hamnat, så jag bad brorsan att köra så kunde jag vila ögonen. Vi kommer till skolan och där så går vi åt olika håll. När jag kommer in i länken så väntar jag några minuter, sen så ringer jag till Jonne för att kolla om han har kommit fram redan, för det var med honom jag tänkte plugga. Jorå, han var där redan så jag gick till stället vi nuförtiden brukar sitta och plugga på. Sen så sitter vi där hela förmiddagen och pluggar digital elektronik. Det gick faktiskt ganska bra, några saker som jag inte fattade innan började jag förstå så det var skönt. Johan ringde mig och frågade om vi skulle försöka ät nått tillsammans, eftersom Jonne skulle börja med en ny lektion vid 1 så sa jag att vi kunde ses vid parkeringen klockan 1 för att åka iväg och äta nått. Man kan ta en annan väg för att komma till parkeringen, man går då inte genom stora ingågngen, jag tog den här andra vägen så jag missade Johan som hade parkerat vid stora igången, så man fick gå tillbaka. Vi snackade lite om vart vi skulle åka iväg och äta, vi bestämde att det skulle bli Max, jag har skjutsat Johan ganska många gånger utan att få bensinpengar så han lovade att han skulle betala för maten.Kommer till Max och där så tar jag mig en UltimateCheese Mål, det var länge sen och det är verkligen gott tycker jag :) Vi satt ute och åt maten, det var skönt att kunna sitta där i solen och bara ta det lugnt. När vi hade ätit upp all mat så funderade vi på om det var nått mer som vi ville göra när vi endå var vid Hälla. Har fått lägenhet nu så vi bestämde oss för att åka till Ikea för att spana in lite saker. Glider omkring därinne och hittar massa saker som man vill ha. Det var en säng som jag ville kolla på, en loftsäng som jag nog kommer köpa till lägenheten. Tittade på 90 och en 140 men det skulle nog bli för brett med 140, fast jag hellre skulle vilja ha en bredare, man vet ju inte vad som kan hända på 4 år :) När vi var klara på Ikea så åkte vi vidare till Elgiganten, mest för att spana in lite grejer. Dom hade fått in nya Playstation 3 så där stod vi ett tag. Medans Johans spelade nått spel till PS3:an så stod jag och spelade Guitar Hero, man börjar bli ganska bra på spelet, det märkte även en som jobbade i butiken då han frågade mig om jag hade spelat det förut :) Jätte trevlig kille, vi stod och snackade ganska länge om massa tvspel och konsoller, det var kul. Innan vi sen åkte hem så gick vi snabbt in på PC City och spanade lite. Satt och halvsov sen när vi åkte mot Sala. Sista biten fick jag som vanligt åka själv. Väl hemma så åt jag lite mat, sen så tog jag fram mina böcker igen och började plugga, satt väll till 9 ungefär, försökte iallfall, finns mycket annat som är roligt :) Eftersom det var tisdag så var det Bingo Royale, så det var man ju tvungen att se innan man somnade :)

Ovido - Quiz & Flashcards