Alla inlägg den 22 mars 2007

Av Jesper Melin - 22 mars 2007 12:34

Åkte in lite tidigare än vad jag brukar göra på torsdagar, anledningen till det var att jag ville vara säker på att hinna med labben som var idag, det var sista och då ville jag bli klar, så jag åker in till plugget så jag är där lite efter 9. När jag kommer in i salen så är det några där redan som har börjat jobba, kollar vad man ska göra och det var inte så svårt, igentligen bara en fortsättning på en tidigare labb. Blev klar ganska snabbt, men vi skulle på möte på eftermiddagen så jag kunde inte åka hem tidigare och lunch var ingen idé att ta, då skulle man bara stressa med maten. Vi sitter kvar i salen och surfar runt och mest slappar tills klockan blir 1 då mötet började. Det skulle handla om hur vi söker till höstterminen, fast vi går program så måste vi göra ett aktivt val för att få gå kurserna i höst. Det tog ungefär 1 timme att gå igenom allt, så nu kunde man dra iväg och käka lite, var skit hungrig!Tog bilen och åkte iväg till McDonalds, det var mest för att jag sen skulle hem till Amnar jag åt där, det blir åt rätt håll kan man säga. När jag hade ätit klart och ska gå ut till bilen så tycker jag att bilen som står brevid min bil är väldigt lik våran Volvo, det var våran också för i bilen så satt Pappa och åt mat. Han hade varit på nått möte på området och sen bilen så han hade stannat för att äta där också. Efter maten så åkte jag till Rönnby och hem till Anmar, hade snackat med honom lite tidigare och frågat om jag kunde komma förbi. Skulle kolla på en studentlägenhet senare, men jag visste inte när jag skulle få se på den eftersom han som skulle visa den för mig visst inte när han skulle sluta. Så vi satt och snackade skit och kollade på bilder sen han var i USA, det var coolt att se, ungefär som på film :) Vi spelade också lite tvspel när vi hade kollat klart på bilderna. När vi satt och spelade så ringde killen som skulle visa lägenheten.När jag kommer till skolan så parkerar jag där, det var enklast att ställa bilen där, hade endå redan betalat för att parkera där. Det fick bli en liten promenad ner på stan. När jag kommer till folketshus, där den ligger, så ringer jag till honom och frågar om jag står vid rätt ingång, men det gjorde jag inte, så medans jag pratade med honom så sa att att jag nog skulle se han snart, då kom han runt hörnet. Vi tar hissen upp till våning 4 och kliver av. Första dörren som man ser är den vi ska in i, så han öppnar dörren och sen så får jag gå in.Den var liten och gullig på nått vis :) Så jag tar några bilder så jag kunde visa morsan och farsan. Tittar och sen så började vi snacka, han var skit trevlig, han var som mig film och tvspels intresserad, så vi stod där inne och snackade massa saker om tvspel. När vi hade varit där en stund så kände jag mig ganska klar och han skulle hem och äta så vi låser igen lägenheten. När jag sen säger hejdå och tackar för rundvandringen så tackade han också för tvspels-snacket. Nu började det bli ganska kallt ute så man tog lite extra långa och snabba kliv för att komma till bilen så fort som möjligt. Ringer sen hem för att berätta lite vad jag tyckte om den. Det kändes riktigt bra och jag kommer nog att tacka ja till den.Efter en dryg timmes bildfärd så kommer jag hem, där så åt jag lite mat, medans jag åt så kom Micke och Gustav över. Vi skulle kolla på film, igentligen så hade vi tänkt gör det imorgon, men Micke skulle vara tvungen att jobba extra så vi tog en filmkväll idag istället. Dom hade med sig lite chips och jag stod för drickan. Hade några nya filmer hemma så vi kollade på Boog & Elliot, den var riktigt skoj. När filmen var slut så åkte dom hem och jag gick jag la mig, var trött efter en lång dag.

Ovido - Quiz & Flashcards