Alla inlägg den 19 mars 2007

Av Jesper Melin - 19 mars 2007 21:25

Första föreläsningen idag började klockan 10, som vanligt med andra ord. Det dagens enda och det var faktiskt den sista föreläsningen vi hade för den här kursen, känns lite konstigt, tiden går så fort. När vi satt där så kunde man nästa ibland tro att dom spelade in "That 70's Show", antar att det var nått möte i en annan sal som låg brevid våran, för det var massa folk som stod utanför när jag kom på morgonen, sen så hördes det massa skratt, först var det tyst sen massa skratt, så blev det tyst igen, sen massa skratt :P Efter föreläsningen så gick jag och skrev upp mig för tentan på matten som är på måndag nästa vecka, lika bra att göra det nu så man inte glömmer bort. Hade lovat Danne att vi skulle sitta en stund på eftermiddagen och göra lite digital elektronik, först så skulle jag ha träffat honom vid Kåren, men det var så mycket folk där, så jag och Jonne som var med mig gick till 65:an istället där jag tog en hamburgare, dom har goda där så det funkar att ta en typ varje vecka. Efter lunchen så gick vi till en data sal och började jobba, jag pluggade lite uppgifter med Jonne medans Danne skrev lite VHDL. Det gick faktiskt riktigt bra, nu började jag förstå hur en tillståndsmaskin fungerar, det var skönt för det har varit lite svårt innan. När jag sen kom hem så var klockan ungefär 3, jag hade anmält mig för studentbostad och man var då tvungen att skicka in sitt antagningsbesked så dom visste att man skulle börja på högskolan, så mitt blev väll lite bakvänt då jag redan har börjat, men var endå tvungen att skicka in. Så jag fick hjälp av Pappa med faxen så jag kunde skicka in det.Tiden rullar på och syrran kommer hem och det blir mat, innan maten så kollat jag mejlen och då har jag fått svar från dom som förmedlar studentbostäder, jag hade då fått ett erbjudande på en lägenhet, tog 2 timmar! Det roliga var att det var för den som jag hade spanat in igår, så där hade jag tur kan man säga. Hade då också ett nr som jag kunde ringa om jag ville kolla på lägenheten, men det tänker jag nog ta imorgon istället. På kvällen så blir jag så himmla trött, så jag lägger mig i soffan nere i vardagsrummet och somnar, själv trodde jag inte att jag somnade men tydligen så hade jag legat och snarkat så då sov jag antar jag :) Resten av kvällen gjorde jag inte nått speciellt, kollade på CSI och efter det så blev det 100 Höjdare, vid 11 var jag riktigt trött så då gick jag och la mig för att sova, men först ställde jag klockan så jag inte skulle sova hela förmiddagen, ville komma igång med läxorna.

Ovido - Quiz & Flashcards