Alla inlägg den 21 mars 2007

Av Jesper Melin - 21 mars 2007 14:53

På dagen hände det typ ingenting, pluggade som vanligt då jag har tentor nästa vecka.När mörkret började falla utanför fönstret så ringer Micke till mig, han ska bogsera golfen till en verkstad här i Möklinta och han behvöde hjälp med att köra. Självklart så åker jag över och hjälper honom, hade pluggat klart sen länge och jag kände för att komma ut en liten stund, göra nått annat. Så jag tar bilen hem till honom, sen så får jag köra bilen som ska bogsera, så fick Micke sitta i golfen och styra. Det gick bra, men inte så fort, ungefär som att åka epa, kanske körde 20 km/h, vi hade ingen brådska så det var bättre att ta det lugnt och komma fram. Anledningen till att den måste till verkstad är att den hade blivit stulen nu i veckan, men polisen hittade den som tur var, men det var lite fel på den, så bilmekanikern skulle kolla på den och se om det var värt att göra nått åt alla felen, eller om man skulle ta bilen till skroten. Vi lämnar bilen sen så följer jag hem till Micke. Går upp till hans rum och sitter och snackar, det var länge sen jag var hemma hos honom, brukar oftast bli hos mig nuförtiden. Han skulle upp och jobba tidigt och jag skulle iväg till skolan så jag stannade inte allt för länge, men hon var endå ungefär 9 när jag kom hem. Gjorde sen inget speciellt förutom att lägga mig.

Ovido - Quiz & Flashcards