Alla inlägg den 20 mars 2007

Av Jesper Melin - 20 mars 2007 21:44

När jag vaknade var jag skit trött! Ville verkligen inte vakna, men jag kände att jag var tvungen att gå upp för att få någonting gjort. Så ner från sängen hoppar man och springer ner och slänger in lite gröt i micron, snabbt och det smakar gott.Efter frukosten så börjar jag med läxorna, idag tänkte jag kolla lite på tidigare tentor för digitala elektroniken, vi satt lite med det igår men idag tänkte jag försöka göra alla uppgifterna. Det gick faktiskt riktigt bra! Skönt, man känner sig inte helt blåst iallfall :) Hade pratat lite med Dogge igår om jag skulle komma över och rida hos honom idag, så vid 2 ringde jag och kollade med honom om jag kunde komma, igår så visste han inte riktigt, men det var inga problem det var bara att komma över sa han. Så ner i källaren och börja leta efter skor man kan ha på sig, det är ingen bra idé att ha vita skor när man ska ut i ett stall där det är lerigt. Först så hade jag tänkt att ringa till henne som hade lägenheten när jag kom hem, men kom på att det kanske var lika bra att göra det innan så hade man fått det gjort. Ringer till henne, när jag pratar med henne så säger hon att det "är ett litet problem", shit tänker jag, nu vill hon inte bli av med lägenheten, men det var inte nått sånt, hon var i Thailand så hon kunde inte visa lägenheten för mig, för det var det jag ringde om, men jag fick hennes killes nummer och han hade nyckel dit så han kunde visa mig. När jag hade pratat med henne så åkte jag vidare till Dogge. Trodde att det skulle bli dåligt väder, för det var lite mulet på väg dit och det kom några droppar regn. Först så får jag lite fika när jag kommer dit, tog en kopp the innan vi gick ut till stallet. Medans vi satt där i köket så tittade solen fram bakom molnen, såg ut som det kunde bli en kanon fin eftermiddag. Efter fikat så går vi ut till stallen, innan vi kunde börja sadla hästarna var Dogge tvungen att hämta in dom, dom är smarta, för dom fattar om man ska ut och rida, dom är så lata :) Efter en stund så lyckades han få in hästarna, men Charles häst Bambam fick han inte in, så honom fick Charles hämta. Fick hjälp av Majja att sätta på Ekvira grejerna, vet inte hur allt ska sättas fast och så. Det gick ganska fort, så när vi hade tagit ut hästarna så var Charles nästan klar, men då sa vi att vi skulle gömma oss i början av skogen och så skulle han få hitta på oss. Upp på hästryggen hoppar man sen så sitter man fint, börjar kännas lite bättre då man börjar få lite fler hästtimmar i kroppen. När vi kommer in i skogen så gömmer vi oss, sen så väntar vi på att Charles ska komma. Han hittar oss ganska direkt, men det var det som var meningen också :) Sen så rider vi på där i skogen, rider med hästarna på de gamla skogsvägarna och sen ibland ut på dom lite större grusvägarna. Ibland så red man brevid Charles och pratade om det ena och det andra, vad han ville bli när han blev stor och sånt. Eller så red man brevid Dogge och då snackade man mest skit, men ibland lite djupare saker, meningen med livet och sånt. När vi red på en av vägarna i skogen så drog Dogge iväg i full galopp, sen när Charles och jag kommer ifatt så står han på marken och hänger med armen. Då har han ramlat av hästen och tagit emot sig med handen, först så trodde han att den var bruten, men han kunde efter en liten stund börja röra på den igen. Vi hade då precis börjat med en ganska lång slinga, så jag frågar om han vill att vi ska ta en kortare, men det var inga problem, det går att rida med 1 hand. Lite synd, för det blev lite mer dämpad stämning en stund, men det släppte när handen blev bättre. Fick testa att galoppera i uppförsbacke, det var mycket enklare än att göra det när det är plant. Vi testade lite senare att rida i full galopp, men det var ganska läskigt tyckte jag då jag kände att jag inte hade full kontroll, så vi tog det mest lungt. Vi red före Charles en stund, när vi sen väntade in honom så kom han springades efter Bambam, då hade han kissat, men Bambam hade börjat springa ifrån honom, lite komiskt :) Vi rider vidare och fingrarna blir bara stelare och stelare, det började bli ganska kallt ute, men då var det inte så jätte långt kvar. När vi kom hem igen så hade vi varit ute ungefär 2 timmar och totalt så hade vi ridit ca 1 mil, kul att ta en "långkörare". Fick mat innan jag åkte hem, det sista jag gjorde var att vi planerade lite hur vi ville åka, vilka länder vi ville åka genom. Om det blir som vi har tänkt så kommer vi ta 13 länder på ungefär 14 dagar, det ska bli kul.När jag kommer hem så händer det inget speciellt, går runt och små äter lite då jag var lite hungrig och sugen på nått gott. Kollad sen på ett gammalt House avsnitt, igentligen är det väll inte gammalt, men eftersom jag har sett alla avsnitten så tycker jag det är gammalt. Sitter och väntar på att nya avsnitt ska sändas i USA, så man kan börja kolla igen. Kollade lite på Bingo Royale innan jag la mig för att sova.

Ovido - Quiz & Flashcards