Alla inlägg den 11 mars 2007

Av Jesper Melin - 11 mars 2007 22:42

Jag vaknar upp till ljudet av en borrmaskin, försöker att få tag på en klocka för att se hur mycket hon är, runt 10 var hon och jag trodde att jag skulle ha fått sova längre, men så blev det inte. Johans lägenhet låg ovanför en bilverkstad så det var bara att gå upp, borren slutade inte låta. Mådde faktiskt ganska bra, trodde jag skulle må sämre, så det var skönt. Vi gick ut på taget på bilverkstan, det var bara att öppna fönstret så var man där, så vi satte oss allihopa där på taket i solen och bara njöt, känns att våren är på väg. Efter att solen hade fått lysa på oss en stund så gick vi in för att börja plocka undan sen igår, göra det fint igen.Vi tänkte att vi skulle äta lite tillsammans innan vi alla åkte hemmåt, så i en enad trupp så gick vi mot Willys för att handla lite mat, det fick bli köttbullar med spagetti. Vissa av oss diskade lite saker och andra slappade lite när vi hjälpes åt att göra mat. Medans vi käkade så kollade vi på tecknat på tv, nått med Musse, ganska soft var det. Min mage var inte helt med mig, var inte så jätte sugen på att äta för mycket mat, men lite fick jag i mig, det var gott det lilla jag åt. När vi hade ätit klart så var vi ganska klara och tänkte åka. När vi satte oss i bilen så var det trångt kan man säga, vi var 6 st i Mickes lilla golf, Thomas skulle av vid stationen så vi behövde inte åka så hela vägen. Vi mötte en polis så vi var lite skrajja ett tag, men de brydde sig inte om oss. Resten av resan mot Sala satt jag mest och sov, var lite illamående så jag försökte mest att konsentrera mig på att inte spy, vilket jag inte heller gjorde så det var skönt. Calle och Emma släppte vi av vid stationen i Sala, vi sa hejdå och allt sånt där, sen så började vi åka mot Möklinta.När jag kommer hem så ser jag att brorsan också är där, han hade kommit över för att testa min nya gitarr till Guitar Hero, antar att han ville försöka spöa syrran i det :) Magen började bli bättre när jag kom hem, skönt att vara hemma, känns lite tryggare då, antar att det var nått med det som hjälpte. Senare så åt vi middag tillsammans innan jag skulle upp till bion, hade också hunnit med att sova en stund mellan maten och bion, det var skönt att få sova ut lite då jag var ganska trött efter en natt med för lite sömn.Nyckeln tog jag med mig, trodde att Dogge hade fått sin men det hade han inte så det var bara tur att jag hade tagit med min, annars hade jag ju fått gå hela vägen hem igen ;) Allt gick fort att få iordning, vi hann med att ha ett kort möte om framtiden för bion, att jag kommer att ha lite mindre tid att komma då jag förhoppningsvis har fått en lägenhet i Västerås till hösten. Dagens film var "ALlt om min buske" en svensk sexkomedi, trodde inte det skulle komma så många människor, men det blev faktiskt 11 st, det var ganska bra om man tittar mot andra biografer.Filmen sög! Eller så dålig var den inte, men det var absolut inte bra, kommer aldrig bli en storsäljare på dvd, kan jag aldrig tänka mig.När bion var slut så fick jag skjuts med Dogge, skulle lämna in filmerna imorgon och dom är ganska tunga att bära, så dom fick han köra ned till mig. När jag kom hem så slappade jag en liten stund för att sen gå och lägga mig, hade varit en lång dag.

Ovido - Quiz & Flashcards