Alla inlägg den 31 mars 2007

Av Jesper Melin - 31 mars 2007 11:41

Nu var det länge sen jag skrev sist, har kommit av mig lite med bloggandet så jag ska försöka att komma ihåg så mycket som jag kan.Idag så skulle jag in och jobba, det var länge sen jag gjorde det så det skulle bli riktigt roligt. Fick åka in extra tiden då vi hade en gigantbokning på 110 personer, skulle komma ett gäng med invandrare från Stockholm, eftersom dom var så många så var det bäst att vi var klara en stund innan dom skulle komma. 11 Skulle dom ha kommit till, men dom blev lite sena, men tillslut så började det strömma in en massa människor i receptionen. Vi hade planerat lite innan hur vi skulle göra. Jag skulle ta andra gruppen som skulle ner, hade då lite problem med att ge hjälmar till alla barn, första gruppen hade tagit nästan alla, så man fick göra det bästa man kunde. Efter en stunds kort förvirring över vilka som skulle med så fick jag ihop gruppen och började gå iväg mot anfarten, vi skulle ner på 60 meter. När jag står vid dörren och börjar räkna in folk så får jag dom till 29 st, trodde att jag hade "bara" 25 med mig. Så när vi står inne i ett av rummet så ber jag alla att ställa sig vid väggarna så att jag lättare kan räkna in dom, fick 29 igen, så det var så det fick bli. Efter räkningen så började själva guideandet, när vi var på väg ner för trappen så ringde jag till receptionen och berättade att jag kanske skulle behöva lite hiss hjälp, men att jag skulle höra av mig om jag behövde. Turen går vidare, fick prata ganska högt nu när det var så många gäster + att dom pratade en del så man fick ta i ordentligt ibland, men det klarar jag av, det är väll en grej som jag kan bra, prata väldigt högt, har fått den kommenteraren tidigare, men ibland måste man kunna ta i lite. Turen tar lite längre än vad jag hade trott, det tar faktiskt ganska lång tid att gå med så många och försöka hålla ihop alla. När vi sen kommer till hissarna så gör jag valet att inte be om hisshjälp, så jag ber gruppen att barnen och kvinnorna ska få åka med mig först, männen brukar ju vara lite tuffare :) Det gick bra, upp och sen ner för att hämta sista gänget. När vi sen alla är i recepionen ställer jag mig där en stund vid kassan och säljer lite saker till alla som har varit med mig ner, fick faktiskt köpslå med en av dom, hade inget pris på en av stenarna, så jag gick gissa att den kostade 50 kr, då ville hon ha den för 40, men då sa jag nej till det, det är 50 den kostar :)Efter att dom hade åkt iväg så blev det ganska lugnt i gruvan, fast jag fick ta mig en tur på engelska, brukar inte gilla det, men det är lika bra att ta dom så man lär sig lite mer engelska. Det var 2 stycken tyskar, dom var trevliga så det gick bra att ta med dom ner, var bara till 60 m vi skulle ner till, så det var ingen fara. När dagen var slut, alla pengar var räknade så tackade jag för mig. Hade tänkt att följa med på fest då Niklas hade köpt hus, men jag var tvungen att åka hem med bilen, lite synd för det hade varit trevligt. När jag sen kommer hem så hinner jag bara ta det lugnt en liten stund, först äta mat sen så skulle vi åka till mormor och rensa en massa ris, dom hade fällt ett träd så nu skulle alla kvistar och skit åka till majbrasan. Man var inte allt för sugen att först ha varit borta hela dagen och jobbat för att sen åka iväg och jobba mera. Fast det gick ganska fort, vi jobbade bra Johan och jag, fick också lite hjälp utav mormor som hade letat sig ut på åkern :) Fick lite pengar av henne som tack för hjälpten, så det var ju ganska bra att man jobbade om man tänker efter :) Resten av kvällen så gjorde jag inte nått speciellt, skulle upp och jobba dagen efter så jag var inte uppe allt för sent.

Ovido - Quiz & Flashcards