Direktlänk till inlägg 28 mars 2007

Tenta

Av Jesper Melin - 28 mars 2007 20:20

Så nu var dagen här, tentadag, så skönt att bli av med sista tentan så man kan börja ta det lugnt igen!Åkte med Pappa in på morgonen då han hade lite ärenden i Västerås, så han passade in det med mina tider. Det var skönt att inte behöva köra på morgonen, då kunde man sova lite men också hinna med att läsa de sista sakerna inför tentan. Klockan 8 så lämnar han av mig vid Kopparlunden där tentan skulle vara. I samnlingsrummet så träffar jag på Jonne som jag står och pratar med tills dom öppnar dörrarna så man kan komma in till borden. Hittar på min plats eller snarare den rad som jag måste sitta på för att få rätt tenta. Får tentan av en av tanterna, sen efter en stund så ropade dom ut att man fick börja.Det gick, iallafall så kändes det skit bra! Kommer nog gå bra, men man vågar endå inte vara för optimistisk, men det kändes jätte bra när jag var klar med tentan. Tog inte allt för lång tid och när jag var klar så ringde jag till Pappa så han kunde komma och hämta mig. Jag var inte så jätte hungrig, men vi kunde gärna ta en fika, Pappa hade nämnligen frågat om vi skulle ta nått att äta. Fika fick det bli och vi åkte ut till ett ställe som jag tror kallades för kungsnått, ett ställe utanför stan där Pappa kände ägarna. Det var ett mysigt ställe, dom hade inte bara ett fik där, det var också köttbutik o massa andra nyslaktade grejer. Vi tog oss en varsin semla och satt där och fikade med en av dom Pappa kände. Blev faktiskt bjudna på fikat av dem, det var snäll tyckte jag :) När vi hade fikat klart så åkte vi hem, fanns inget mer som behövde göras i stan, så vi åkte hem till solstolen. Ville inte göra nått alls sen när jag väl kom hem, ville bara ta det lugnt, så jag låg i solstolen och somnade så jag minns inte riktigt hur länge jag låg där. Resten av dagen bara gled fram och det var så jävla skönt rent ut sagt att bara kunna slappa och inte behöva tänka på skolan. Snackade en snabbis med Dogge och frågade om jag kunde komma över imorgon och kanske ta en ridtur. Fick svar att det var inga problem bara jag kom på förmiddagen, lovade då att jag skulle ringa innan jag åkte för att han skulle veta när jag skulle komma.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jesper Melin - 22 juni 2008 20:57

Nu i sommar så kommer jag att inte bara vara guide, för några månader sen blev jag även klätterinstruktör. Så här har vi mig hängandes i en GriGri, en grej som låser en fast vid linan, men har en broms man kan lätta på för att kunna åka ned för linan...

Av Jesper Melin - 18 juni 2008 21:50

Rätt läskigt är det hur tiden faktistk går frammåt, tiden man har haft är borta, endast ny finns att få.   Så imorgon den 19:e Juni flir jag alltså 21 år, redan nu känner man att man kommer in i stadiet i sitt liv där födelsedagar inte betyder så my...

Av Jesper Melin - 17 juni 2008 18:40

Nu har jag varit jätte kass med att uppdatera, men det är på gång! Just nu hinner jag inte ladda upp bilder och skriva, är på väg ut med BMX:en. Men det som kommer är: Sweden RockFilmmaratonBMXJobbSkola.....    ...

Av Jesper Melin - 16 juni 2008 21:26

Så var dagen kommen, dagen då barndomsminnen från filmer skulle bli uppdaterade. Dagen som skulle bli fylld av pizza, chips, dricka och godis.   Förra veckan bestämde vi oss för att ha en disneymaraton, 16 filmer blev utvalda.   Dumbo BambiPank & Fåg...

Av Jesper Melin - 4 juni 2008 10:04

Brorsan kommer och plockar upp mig innan vi åker mot Sala, han hade varit i skolan och lämnat en tenta. När vi kommer till Sala släpper han av mig vid Hotellet och sen åker han vidare hem till sig, så jag får mig en liten promenad i solen. Iår var de...

Ovido - Quiz & Flashcards