Direktlänk till inlägg 26 mars 2007

Munta och Sol!

Av Jesper Melin - 26 mars 2007 19:27

Jag skulle vara inne till stan till 9 hade jag tänkt, det skulle passa bra med syrran så jag åker lite tidigare för att hon ska hinna till lektionen utan att bli sen. Lämmnar av henne vid KSK sen så åker jag vidare mot Västerås. När jag är i sista rondellen så kommer jag på att jag skulle ju lämna filmen som låg i skuffen. Så jag svänger vänster i rondellen och så börjar jag åka mot stationen där bussgods ligger. Självklart så är det stängt när jag kommer dit, men jag skulle bara behöva vänta en kvart innan dom öppnade så det var ju ingen idé att åka till skolan, så jag stannade och väntade till dom öppnade. Lite före 9 så öppnar dom dörren, då kunde jag gå in med filmen och sen få åka vidare mot skolan. När jag kommer dit och har parkerat så tänker jag att man skulle ju kunna köpa en baugette till lunch inne på Kåren. Det fick bli ost och skinka, tog också en kopp the när jag endå inte hade någon speciell tid att passa. När jag har druckit klart så går jag till en ställe som jag tror Ludvika killarna kommer sitta, det gjorde dom också, dom har väll hittat sitt ställe som dom gillar att plugga på. Så jag sätter mig vid dom och börjar läsa lite matte. Klockan börjar närma sig 10 och då ska dom iväg för att ha muntan, jag lovar då att vakta deras grejer medans dom är borta. Efter en stund så kommer dom tillbaka, då snackar vi lite om vad man skulle göra. Det lät som att det skulle bli väldigt enkelt. Jag tar och äter min macka, man blir hungrig av att sitta och plugga. När klockan började bli 1 så gick jag emot salen vi skulle skriva i. Sätter mig och väntar på att lärarna ska komma. Dom kommer och vi får gå in i salen och ta oss en plats. När klockan hade blivit kvart över 1 så fick vi börja med muntan. Först så fick vi skriva ned vilka uppgifter som vi hade gjort på ett papper, sen kom läraren och ringade in vilka av dom man skulle göra. Fick 2 stycken lätta och 1 lite svårare. Den var svårare eftersom jag gjorde fel på den första gången jag skulle redovisa. Hade fattat fel på hur man skulle göra, men jag lärde om mig medans jag satt där och kunde sen visa och få godkännt. Väldigt skönt att det gick bra, man kännde verkligen att all pluggning hade gett resultat. När jag står på parkeringen efteråt så får jag ett sms från Johanna, hon hade då slutat så jag lovade att jag skulle hämta upp henne. Åker mot Sala och plockar upp henne, sen så åker jag för att tanka bilen. Försöker göra det varje gång jag åker till stan. När jag kommer hem så siter jag en stund i solen, det var så jätte fint väder och man kunde gå omkring med kortärmat utan att frysa. Är sen inne en stund, ringer och kollat med Micke om han är hemma och det var han så vi bestämmer att jag ska komma över till honom lite senare på kvällen. Först så var jag ute och hjälpte Mamma med att köra skottkärra, massa fågelmat som skulle till diket. Det var skönt väder ute så det gjorde inget att man fick jobba lite, bara man kunde vara ute och hålla på med något samtidigt. När jag var klar med all körning så åker jag över till Micke, först hade jag tänkt att ta Golfen, men batteriet var urladdat så då blev det Captivan istället. Klive ur bilen och går till deras veranda, där satt han mamma och pappa och åt lite mat. Micke höll på med lite ved så jag stod och pratade en liten stund med dom. Berättade att jag hade fått lägenhet och att kontraktet hade ramlat ned i brevlådan idag. Micke blev sen klar med sin ved och vi gick då upp till hans rum och satte oss på hans veranda. Det var länge sen vi bara satt där i solen på han träbänk och pratade. Fick höra lite hur det hade gått i helgen och annat smått och gått. När solen gick ner och kylan började komma så gick vi in och satte oss, satt igång tv och började kolla på "Cops" som går på 6:an, kul att se de tuffa poliserna brotta ner galna tjuvar :)Micke skulle till jobbet och jag skulle upp ganska tidigt så jag var inte kvar allt för länge, åkte därifrån så jag var hemma strax före 9. Sätter mig vid datorn en snabbis för att sen sätta mig med Johanna och Mamma och kolla på CSI. Gick sen och la mig, var inte uppe så jätte sent just för att jag skulle upp dan efter.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jesper Melin - 22 juni 2008 20:57

Nu i sommar så kommer jag att inte bara vara guide, för några månader sen blev jag även klätterinstruktör. Så här har vi mig hängandes i en GriGri, en grej som låser en fast vid linan, men har en broms man kan lätta på för att kunna åka ned för linan...

Av Jesper Melin - 18 juni 2008 21:50

Rätt läskigt är det hur tiden faktistk går frammåt, tiden man har haft är borta, endast ny finns att få.   Så imorgon den 19:e Juni flir jag alltså 21 år, redan nu känner man att man kommer in i stadiet i sitt liv där födelsedagar inte betyder så my...

Av Jesper Melin - 17 juni 2008 18:40

Nu har jag varit jätte kass med att uppdatera, men det är på gång! Just nu hinner jag inte ladda upp bilder och skriva, är på väg ut med BMX:en. Men det som kommer är: Sweden RockFilmmaratonBMXJobbSkola.....    ...

Av Jesper Melin - 16 juni 2008 21:26

Så var dagen kommen, dagen då barndomsminnen från filmer skulle bli uppdaterade. Dagen som skulle bli fylld av pizza, chips, dricka och godis.   Förra veckan bestämde vi oss för att ha en disneymaraton, 16 filmer blev utvalda.   Dumbo BambiPank & Fåg...

Av Jesper Melin - 4 juni 2008 10:04

Brorsan kommer och plockar upp mig innan vi åker mot Sala, han hade varit i skolan och lämnat en tenta. När vi kommer till Sala släpper han av mig vid Hotellet och sen åker han vidare hem till sig, så jag får mig en liten promenad i solen. Iår var de...

Ovido - Quiz & Flashcards