Direktlänk till inlägg 25 februari 2007

Biosöndag

Av Jesper Melin - 25 februari 2007 23:54

Förmiddagen bestod inte av så mycket saker, spelade lite guitar hero som jag inte har haft framme på ett tag, men som nu är framplockad igen! Dagens själv mål var att köra bio på eftermiddagen, idag så skulle vi visa ”Happy Feet”, en pingvin film gjorde i 3d. Så nästan precis innan 2 gick jag upp till bygdegården för att låsa upp så vi kunde komma igång med själva framplockandet av grejerna. Dogge trodde jag inte skulle komma, hans morfar mådde inte speciellt bra för några dagar sen, men han hade blivit bättre så han kunde komma och göra mig sällskap på bion, han hade också med sig sina härliga söner och ”Mamma”.Stolarna åker fram och sen börjar man med alla saker som ska göras innan man kan visa filmen, stolar ska fram, borden ska bort, duken ska rullas ned, godiset ska fram och högtalaren måste kopplas in. En lampa hade gått sönder i maskinrummet så jag fick springa upp till affären och köpa mig en ny, gick bara på 15 spänn så det var inte så mycket att snacka om.När allt var i ordning så var det bara att vänta in på att det skulle komma lite folk, först så var det ganska svalt, men sen nästan precis när filmen skulle börja så kom dom flesta, så det blev totalt 20 stycken betalande besökare. Filmen var ganska bra faktiskt, den var på svenska och man skulle behöva ha engelsk ta med svensk text istället, för det var jätte svårt att höra vad dom sa ibland, gick lite fort kan man säga.När filmen är slut så sätter vi oss för att fylla i alla lappar, fast det är inte så mycket ”lappar” längre, vi har fått gått över till det digitala sätter, så det görs över nätet nu för tiden. Tror att jag har bestämt mig för att göra resan genom Europa i Maj, börjar bli väldigt taggad för resan, känner att det både skulle vara kul och nyttigt för mig själv, att få se lite hur andra har det i världen, det tro jag är bra.Kommer hem efter bion med filmrullarna, ska lämna in dom imorgon för att skicka iväg dom till en annan bio som skulle visa filmen på onsdag.Brorsan var hemma, för vi skulle åka till Olof och Robin, säga hej och snacka lite skit med dom. Fast vi fastnar vi datorn och tv-spelet en stund, så runt 6 lyckas vi komma iväg. Det var jätte kul att träffa Olof, Robin var tyvärr borta och jobbade extra, hans chef hade blivit sjuk eller nått sånt, så då fick han rycka in. Olof har varit lite sjuk på sista tiden, men nu har han blivit bättre så det var kul att se hur pigg han verkade vara. Vi blev nog kvar där ett par timmar, då satt vi bara vid deras matbord och drack saft och åt sockerkaka, iallfall det som fanns kvar, dom hade haft möten där på dan så då hade det ätits massor av sockerkaka, men lite fanns kvar till oss. Jag skulle upp tidigt på morgonen, så vi sa hejdå sen så åkte Johan och jag hemåt, han skulle ju förstås vidare till Sala, men jag gick av vid vårat hus. Var lite små trött, så jag lägger mig ganska tidigt.Som vanligt så tänker man att man ska lägga sig tidigt, det skulle jag göra, men så kollar jag på 4:an, då ska Hidalgo börja, en film med Viggo Mortensen som jag har tänkt kolla på ganska många gånger, men det har aldrig blivit av. Jag började kolla lite smått på filmen, sen så fastade jag! Kunde inte sluta kolla, så jag tänkte att jag skiter i om jag blir as trött imorgon, filmen ska jag se klart! Det gjorde jag också, den var ganska bra tyckte jag, man fastade för den. När jag skulle sova så var hon halv 1, inte den tiden som jag hade tänkt lägga mig till först direkt.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jesper Melin - 22 juni 2008 20:57

Nu i sommar så kommer jag att inte bara vara guide, för några månader sen blev jag även klätterinstruktör. Så här har vi mig hängandes i en GriGri, en grej som låser en fast vid linan, men har en broms man kan lätta på för att kunna åka ned för linan...

Av Jesper Melin - 18 juni 2008 21:50

Rätt läskigt är det hur tiden faktistk går frammåt, tiden man har haft är borta, endast ny finns att få.   Så imorgon den 19:e Juni flir jag alltså 21 år, redan nu känner man att man kommer in i stadiet i sitt liv där födelsedagar inte betyder så my...

Av Jesper Melin - 17 juni 2008 18:40

Nu har jag varit jätte kass med att uppdatera, men det är på gång! Just nu hinner jag inte ladda upp bilder och skriva, är på väg ut med BMX:en. Men det som kommer är: Sweden RockFilmmaratonBMXJobbSkola.....    ...

Av Jesper Melin - 16 juni 2008 21:26

Så var dagen kommen, dagen då barndomsminnen från filmer skulle bli uppdaterade. Dagen som skulle bli fylld av pizza, chips, dricka och godis.   Förra veckan bestämde vi oss för att ha en disneymaraton, 16 filmer blev utvalda.   Dumbo BambiPank & Fåg...

Av Jesper Melin - 4 juni 2008 10:04

Brorsan kommer och plockar upp mig innan vi åker mot Sala, han hade varit i skolan och lämnat en tenta. När vi kommer till Sala släpper han av mig vid Hotellet och sen åker han vidare hem till sig, så jag får mig en liten promenad i solen. Iår var de...

Ovido - Quiz & Flashcards