Alla inlägg den 16 februari 2007

Av Jesper Melin - 16 februari 2007 22:16

Tog mig en lång och skön sovmorgon, det får man ta när man är ledig från skolan.Min rapport var inte helt färdigskriven, så jag började dagen med att skriva klart det sista. Det var inte så jätte mycket kvar, mest layouten som skulle fixas. Skickar iväg grejerna till min lärare som skulle ha arbetet. Var väldigt sugen att spela lite trummor på eftermiddagen, innan så hade jag spelat lite gitarr, så det blev trummor. När men endå var så svettig efter spelandet så skottade jag hela gården, iallfall där bilarna kör. Det gick ganska fort, lite bra musik i öronen så går det undan. Ringde upp Micke för att höra med honom vad vi skulle göra ikväll. Gustav var lite sugen på att kolla på film, så vi bestämde att vi skulle göra det först hemma hos mig, sen så skulle vi ta en tur till Avesta och gå på krogen. Dom dyker upp hos mig halv 7, då har jag precis ätit klart min pizza. Vi kollar klart på American Funniest Home Videos.Micke hade med sig lite dricka så vi blev lite dragna iallfall innan vi skulle iväg. Han hade med sig gelehallon också som vi satt och käkade, smaskens :)Det blev bara snack så vi skippade filmen och drack istället. Micke hade köpt en enkel alkoholmätare, så vi testade lite då och då för att se på vilken nivå vi låg på, det var väll lite mer än att vi skulle ha fått köra bil lagligt :) Det testade någon äcklig lakritsgrej som Micke hade fått när han var på fest i Stockholm för några helger sen, den var inte speciellt god så när vi skulle ta den sista shotsen så bröt vi arm för att se vem som skulle få ta den, vinnare blev faktiskt jag! Helt otroligt, då Micke borde vara mycket starkare än mig, mitt pris blev då att inte behöva dricka Harry :)Klockan 10 så sticker vi iväg mot Avesta, när vi kommer dit så tar vi ut lite pengar så man har nått att kunna köpa med på krogen. När vi kom dit så var det inte en käft där! Nästan helt tomt, men vi glider in och går till baren och köper oss en varsin Ooze, sen var det bara att ta ett bort och vänta på att lite folk skulle komma.Tiden går och det blir fler och fler folk som kommer, vi brukar oftast vänta en stund tills det kommer en bra låt att dansa till, men den kom aldrig! Det var inte för att vi hade dålig smak på vad vi ville dansa till, Dj:en var skit dålig! Gjorde massa skumma grejer, urusla övergångar och en gång så blev det nått fel så det blev tyst 10 minuter, när han väl fick igång grejerna igen så spelade han låtar som redan hade spelats på kvällen. Musiken gör jävligt mycket, så det var många som satt istället. Vi sätter oss då på ett ställe som är lite lugnare, men då bestämmer vi oss för att dra, klockan är då halv 1, vi brukar oftast tycka att 1 är för tidigt, för det är då dom stänger i Avesta. Innan vi åker hem så köpte vi oss lite pommes och käkade.Gustav körde hem oss, sen så var det bara att gå och lägga sig, var lite trött runt halv 2 tiden.

Ovido - Quiz & Flashcards