Alla inlägg den 13 februari 2007

Av Jesper Melin - 13 februari 2007 22:12

Varje tisdag så har jag ledigt, det är såå skönt! Att kunna ligga i sin säng och verkligen inte behöva gå upp eller vänta på att klockan ska ringa. Man kan verkligen låta kroppen få sova så länge som den vill, då det har blivit lite sena nätter på sista tiden och tidiga mornar.Kom upp ur sängen på förmiddagen, så det blev att äta lite gröt innan pluggandet kom igång. Skulle vara ensam nästan hela dagen då mamma jobbade och pappa skulle bort på ärenden i stan. Hade kommit på en grej hur jag skulle göra på matten natten innan, precis innan jag skulle somna. Skrev ner formeln som jag hade kommit på, eftersom jag nu hade lite material så kunde jag börja skriva på min rapport. Innan jag börjar skriva så går jag igenom mina anteckninar och försöker att klura ut svaret på talet. "Plötsligt händer det" som dom säger i Triss reklamen, det var precis vad som hände mig när jag satt vid datorn och renskrev mina tal i anteckningsboken. Det bara funkade! Helt plötsligt kom jag på allt, exakt hur formlerna skulle skrivas, hur svaret skulle se ut, ja allt som hade med uppgiften att göra!Så det var bara att börja skriva rapporten för fullt, för nu hade jag ju allt! Hade varit lite orolig att jag inte skulle komma på vad jag skulle skriva innan, men nu när allt var löst så var det inga problem.Så till och från skrev jag min rapport, spelade lite elgitarr ibland mest för att koppla av. Rapporten blev nästan färdigskriven på eftermiddagen så jag var ute i god tid, den ska skickas in på fredag så jag behövde inte vara 100% klar, kunde ändra lite små saker innan jag skickade iväg den. Micke skulle igentligen kommit hem till mig på kvällen, men det blev inte av. Han ville vara med sin flickvänn eftersom han och Erik kanske skulle åka utomlands nästa vecka och ville vara med henne så mycket som möjligt innan han åker. Så jag pratade med han och det var ju bara lugnt, så vi bestämde att vi ska träffas imorgon istället och ta en lunch nere på stan och sen kanske glida omkring på stan och snacka skit. Det blev en lugn kväll, lite tvtittande och sittande vid datorn, blev inte så sent heller, ska upp tidigt imorgon och träffa mattegruppen och gå igenom ett tal som vi ska snacka om imorgon.

Ovido - Quiz & Flashcards