Alla inlägg den 14 februari 2007

Av Jesper Melin - 14 februari 2007 22:50

Det första jag hade för dagen var matte, fick en sovmorgon fram till 8 ungefär eftersom jag skulle åka iväg mot skolan 9. Gick bra att hitta en parkeringsplats denna gång, annars så brukar onsdagar vara dom värsta dagarna att hitta en plats att ställa bilen på, antar att många väljer att ta bilen nu när det är kallt. Matten gick bra, vi skulle förklara lite saker om induktion, inte det roligaste, men det gick bra endå. Idag skulle det bli kul på eftermiddagen, när skolan var slut. Micke har jag inte träffat på flera dagar, man måste ju få snacka av sig lite ibland och det har man inte kunnat gjort nu när man inte har träffat honom då han har varit med sin flickvänn en del. Men idag så hade vi bestämt att vi skulle träffas nere på stan, käka lite mat och sen så skulle han åka med mig hem till Möklinta. Först skulle han komma till skolan, jag hade redan betalat för att stå där med bilen, men vi blev lite lata så jag gjorde så att jag tog bilen ner till stan istället och parkerade där, annars hade det bara blivit en massa spring mellan stan och skolan.Först så tog vi en pizza, då snackade vi om en massa saker, ja allt typ! När vi hade käkat klart och låtit maten smälta lite så gick vi på stan en stund, jag skulle ha hämtat Mamma och Syrran i Sala men det behövdes inte för dom tog en buss hem istället, så då hade jag ingen tid att passa. Erik kom ner på stan för han och Micke skulle kolla på sistaminuten-resor till "nått varmt ställe med palmer".Vi kommer till resbyrån och dom sätter sig ned med en av dom som jobbar där, sen så börjar snacket och planerandet vad dom ska åka. Micke lyckades få alla som jobbade att asgarva, han har en jävlig skoj smssignal som fick alla att skratta :) Det blev en resa till Kanarieöarna, dom åker nästa onsdag. Jag var lite sugen att följa med, men jag kanske ska resa i maj så det blev inget nu.Vi hade lite bråttom till bilen, parkeringstiden skulle gå ut lite efter 3 och dom var klara med resan kl 3 så man fick skynda sig lite, men det gick bra, ingen parkeringsböter blev det. När vi var klara på stan och Erik skulle hem till sig så körde jag hem honom, så han inte behövde ta bussen. Vi bestämmer att vi kan stanna ett tag hos honom och slappa lite, vi sitter och snackar lite sen så visar Erik oss en film som verkar bra, så vi bestämmer oss för att se klart på den. Det blev "Catch me if you can", det var en bra film, många bra skådespelare med. Han visade oss en till film, children of men. Vi blev så sugna att se på den Micke och jag, fast vi ville samtigt åka hem, så vi gjorde så att vi lånade filmen, sen så åkte vi till Sala och till Rätt Pris för att handla lite dricka och chips, för vi tänkte kolla på filmen hemma hos Micke.Jag och Micke kommer hem till honom, där så käkar vi fiskpinnar med potatismos, det hade nämnligen inte blivit nån mat innan så det var gått att få någonting i sig. Skålar och muggar tog vi fram, sen var det bara att bänka sig framför Mickes tv. Visste att det skulle bli sent, men jag visste inte vilken tid jag skulle börja imorgon, så jag chansade och hoppades på att det var 10 och inte 8 jag började.Filmen var jätte bra, det var den verkligen! Jag kom hem halv 11, då var det bara att kolla om man började tidigt eller lite senare, som tur var det den sena tiden som gällde.

Ovido - Quiz & Flashcards