Alla inlägg den 22 februari 2007

Av Jesper Melin - 22 februari 2007 23:53

När jag vaknade så hade jag drömt en massa konstiga drömmar, vet inte vad jag hade varit för nått, superpolis, massa konstiga saker var det iallfall. Klockan hade jag lyckats att stänga av några gånger i sömnen, så när jag vaknade på riktigt så var hon nästan halv 7, vi skulle åka 7 så det blev att försöka att ta sig upp ur sängen, gick trögt men tillslut så fick jag på mig lite kläder och gick ner till köket för att börja dagen med gröt. Käkar gröten, sen packar jag ner mina saker som jag ska ha med mig, labbkortet var det viktigaste, eftersom vi skulle labba idag. Idag så åkte jag med Pappa, det är skönt att få skjuts till skolan, då kan man ligga och småsova i bilen.När jag kommer till skolan så är jag nästan först där, så jag hinner sitta i labbsalen och skriva ut lite papper som vi skulle ha till labben. Sen så började det ramla in lite folk som skulle vara med i labben, men fortfarande så var vi långt ifrån alla. Skickar iväg ett sms till en klasspolare som jag vet brukar försova sig, får svaret "du är min gud :)", så han missade inte för mycket.Labben gick bra, gjorde bara 2 av 3 uppgifter, för våran lärare var tvungen att gå innan man hade hunnit klart med allt, 2 timmars schemalagd labbtid är lite kort, man hinner inte med allt.Eftersom jag hade åkt med Pappa in så skulle jag också åka hem med honom, så när jag var klar så ringer jag och säger det, sen så kom han och plockade upp mig. Innan vi åkte hemmåt så var det smartast att äta lite, så jag säger att det går bra med en hamburgare, vill mest få i mig lite mat. Så vi åker till McDonalds som ligger på vägen hem och köper oss en varsin hamburgare. När vi hade käkat klart så åker vi raka vägen hem. När jag kom hem så gick jag till rummet direkt och satte mig och spelade lite elgitarr, mest för att softa lite, klockan var inte mer än 1. När jag har spelat gitarr en stund så går jag ut och spelar trummor istället, blev lite Iron Maiden idag, man har liksom sina perioder vad man vill spela, det blev också lite Ozzy.Innan jag skulle åka till Mormor så hade jag en sak som skulle göras, skulle hämta en lapp från bion som skulle skickas iväg, så jag går upp till bygdegården och börjar rota i bioväskan, tillslut så hittar jag rätt lapp. Går hem, skriver klart lappen och skriver adressen på brevet.Brukar ringa till Mormor och säga om man kommer, så det gjorde jag, sen så skulle jag bara gå till datorn en snabbis, men där så fastnade jag med att prata med en polare som har lite känslotrubbel, vi snackar på en stund, men sen så var jag tvungen att sticka iväg, tänkte försöka tajma så man kommer hem till maten då syrran kommer hem.Åker till Mormor, när jag kommer dit så börjar jag först med att bära in lite ved till henne, sen blev det att kolla posten och lite andra småsaker. Sen så sitter vi och pratar lite bara, det var roligt, det var ett tag sen jag var hem till henne, bor man själv så vill man gärna prata av sig när det kommer någon. Blev kvar en liten stund, för jag hade ju planerat att komma hem till maten, lite trevligare att äta tillsammans tycker jag. Så jag säger hejdå till henne sen så åker jag hemmåt. Det blev först potatisbullar med lingon och till efterrätt så blev det pannkakor med hallon och grädde, mumms! Efter maten så gled man mest omkring lite i huset, väntade på att Gustav skulle komma över för vi skulle ha en liten tvspelskväll. Så innan han kom över så städar jag iordning lite på rummet. Han kommer över, sen så kopplade vi in hans Xbox 360, vi skulle testa på att spela över internet med Xbox Live, så först skulle man skapa ett konto, det var inte så jätte lätt, för det var svårt att vet om man hade fått grejerna att fungera, så vi slänger i F.E.A.R för att testa om det fungerade, men det gjordet det inte! Så vi testar lite andra menyer och inställningar, startar om spelet, då funkade det! Först så var det lite strul, var nog nått med Internet som jävlades, för vi blev utloggade hela tiden, men efter en stund så slutade det och det gick bra att spela. Vi spelade mot folk från Usa, Spanien, England, osv. Ganska coolt att det fungerar, att man kan sitta i kalla Sverige och spela mot folk från hela världen! Spelet var ganska kul, men det märktes att vi inte var speciellt bra, inga matcher vann vi, men vi kom aldrig sist! Så vi drack massa julmust, käkade chips med dipp och godis. En kul och slapp kväll, runt 10 tiden så började jag bli ganska trött, sen när hon blev ca halv 11 så sa jag att jag skulle vilja lägga mig, så vi packade ihop hans grejer, sen så gjorde jag mig iordning för att sova.Eftersom det var torsdagskväll så är det en ny ståuppkomiker varje kväll, så jag låg och kollade på snubben som gör Mr Bean. Hade en hel del roliga saker som fick mig att skratta iallfall :) När showen var över, så somnade jag nästan på direkten.

Ovido - Quiz & Flashcards