Alla inlägg den 19 februari 2007

Av Jesper Melin - 19 februari 2007 23:26

Gud va jag var trött i morse! Måste ha blivit lite för sent igår fast man inte ville det. Lyckades att vakna lite innan klockan ringde, hade drömt att en klasskamrat hade ringt till mig så jag var tvungen att kolla om han hade gjort det när jag vaknade, men det hade han inte gjort.Jag brukar försöka att komma upp ur sängen halv 7, då hinner man lagom med frukost, men idag blev det lite senare. Kvart i 7 var jag uppe ur sängen och springer omkrng för att försöka packa ner allt i väskan som ska med till plugget, lyckas få med det viktigaste sen så springer man ner för att käka gröt, blev ganska misslyckat den här gången, lite för blöt, men det gick att äta.Sätter mig i bilen, sen så bär det iväg mot skolan. Med lite bra musik så kommer man igång, bara man kommer upp ur sängen så är det inga problem att vakna till, fast när man börjar närma sig Västerås så börjar ögonlocken kännas lite tunga.Hittar snabbt en parkeringsplats att ställa bilen på, sitter kvar en liten stund och lyssnar på musik, sen ser jag att en klasspolare har kommit med sin bil och stod o köpte biljett, så då gjorde jag också det. Sen så går vi mot Naxos för att ha föreläsning i Digital Elektrik. Det var bara till klockan 10 idag, så man tyckte det var ganska intressant hela tiden, annars har vi haft 4 timmars föreläsning och det orkar man inte alls med.Föreläsningen går fort, vi hade bestämt innan att vi skulle jobba med lite matte efter föreläsningen, en modeleringsuppgift, det gick bra, den var väldigt flummig så vi svarade med ett luddigt svar istället :)Kvart i 12 hade vi bestämt att vi skulle käka, så vi mötte upp några andra från klassen som skulle komma till 65:an och käka som vi hade bestämt. Det fick bli en hamburgertallrik idag, smakade bra, det gjorde den. Förut så blev det mest baguetter men nu har vi börjat med att äta "riktig" mat varje dag istället, man går ju endå bara 3 dagar i veckan så det blir inte allt för dyrt.Kvart över 1 så börjar matten, innan så hade vi suttit i en av våra datasalar och spelat lite spel över nätet, mest för att fördriva tiden. Som vanligt så sitter jag och småsover på föreläsningen, blir ofta trött på eftermiddagen, så då får man blunda lite och försöka att lyssna på det föreläsaren pratar om. Har en ganska rolig smssignal som alla vet om att jag har, fick ett sms så alla hör det och polarna smågarvar lite. Det var från en brud som jag skulle ha fikat med när skolan var slut, stod bara att jag skulle ringa upp henne så jag gör det på våran rast. Det visar sig att hon har mått dåligt och spytt lite, så hon vågade inte fika för hon visste inte om maten skulle komma upp igen, så vi bestämmer att ta det en annan gång. Matten drar igång och man bara väntar på att den ska ta slut så man kan börja röra sig hemåt.Johan plockade jag upp på stationen innan jag åkte hem, han skulle få åka med mig hem till Sala. Väntar fortfarande på att han ska fråga mig om jag vill ha lite bensin pengar av honom. För det skulle ju annars ha kostat honom pengar att åka tåg, för det är ju inte direkt gratis för mig heller, men jag vill att han ska fatta det själv. Tar det för lång tid får jag fråga honom.När jag kommer hem så blir det fisk till middag, smakade jätte gott!Resten av kvällen ser ut som en vanlig slapparkväll, inget viktigt gjorde man, lite gitarr, tvspel osv. Ringer upp en polare som jag inte har pratat med på länge, vi bestämmer att vi kanske ska ta en resa till Romme och åka snowboard, hoppas det blir av :)Sen när jag tänker att jag ska lägga mig så sitter jag vid datorn och slö surfar lite, börjar snacka med Samuel. Först så trodde jag han var en annan, så jag far helt förvirrad en stund innan jag kom på att det var han. Vi snackar lite om film och sen så börjar snacket om tvspel, det visar sig att han har lånat ett spel som jag har velat testa, men inte har möjligheten att göra det. Gears of War heter spelet och har typ vunnit allt möjligt förra året, årets spel, årets grafik osv. så jag var ganska sugen att testa det. Så jag frågar honom om jag kan komma över och testa, det var inga problem, så jag sticker över till honom runt kvart över 9 tiden.Kommer dit sen så sitter vi och spelar lite, jäkligt snygg grafik var det, som en film nästan! Soft att bara ta det lugnt på en måndag. Kom hem halv 11 ungefär, gick och la mig nästan direkt, spelade lite spel på datorn en stund innan jag skulle somna bara.

Ovido - Quiz & Flashcards