Alla inlägg den 20 februari 2007

Av Jesper Melin - 20 februari 2007 21:49

Som vanligt så brukar jag ta mig en skön sovmorgon på tisdagar då jag inte behöver åka till skolan.Det första jag igentligen gör när jag kommer upp ur sängen, ja hon kan väll kanske vara runt 10 iallfall, det är att spela lite Castlevania Symphony of the Night, ett gammalt playstation spel som är lite av en klassiker :)Spelar det en stund, sen så frågar mamma om jag inte ska ta och äta lite frukost istället, så jag pausar och går ner för att göra iordning lite gröt. Äter upp gröten, dricker lite juice sen så fortsätter jag med spelandet en stund till. Tiden börjar ticka på och sen frågar mamma om jag kanske skulle ta lunchen ganska tidigt, eftersom frukosten blev sen och sen så kommer ju syrran hem sen och vill gärna ha mat när hon kommer hem, så jag äter lite bacon med stektpotatis, var riktigt gott!När jag har ätit klart så sätter jag mig ned med matten, har en del uppgifter som ska räknas så det var lika bra att sitta en stund med det och lösa några stycken. Sitter ungefär hela eftermiddagen, till och från, spelat lite gitarr ibland det blev en trummsväng också. När syrran kommer hem så blir det mat, denna gång så blev det köttbullar med potatismos, också väldigt gott! Hade laddat ner några videos till datorn där folk klarar av tvspel så fort som det bara går, typ världsrekord i att klara spel :) Ganska ballt att se hur dom hittar på massa buggar i spelen för att det ska gå fortare att klara dom. Börjar kolla på ett spel som jag har spelat förut men aldrig klarat av, Resident Evil till Gamecube, tänker att jag bara ska se en liten stund på filmen, den var ju endå 1 timme och 30 minuter lång. Börjar kolla, sen så fastnar jag vid filmen och kollar klart endå. Det slutade inte som jag trodde! Ville att det skulle vara en stor o ful boss på slutet, men det var det inte, så jag kännde att det var ganska onödigt kollande. Efter Resident filmen så var klockan läggdags, så jag tar bärbara och sen så ligger jag och slösurfar lite, skriver lite i bloggen och chattar lite med folk. När jag sen har stängt igen datorn och ska sova så börjar Boston Public på 4:an, har fastnat lite för det nu när man brukar lägga sig ungefär vid samma tid på tisdagarna, det är ganska skoj att se, synd bara att det var sista avsnittet, men men det skulle börja någon ny nästa vecka, någon rymdserie, får se om det är nått att se!

Ovido - Quiz & Flashcards