Alla inlägg den 27 februari 2007

Av Jesper Melin - 27 februari 2007 23:02

Sov riktigt bra idag, gick upp typ halv 12, brukar inte sova så länge med det gjorde jag idag :)Käkade lite mat, sen så ringde Dogge och berättade att vi var tvunga att åka till Kolsva för att hämta lite filmer. Imorgon ska vi köra filmfestival men några av filmerna hade inte hunnit komma fram, dom låg på posten i Kolsva och hade då inte gått iväg med postbilen, så det var inte så mycket man kunde göra än att åka och hämta dom. Dogge skulle komma från stan, sen så skulle jag köra oss dit, minns inte riktigt när vi åkte iväg men det var eftermiddag. Resan gick bra, men det var jätte tråkigt väder så det var inte så skoj att köra. Hittade faktiskt dit utan problem, hade kollat lite på Eniro innan hur man skulle komma dit. Svänger in på ICA för det var där filmerna skulle finnas, lyckas hitta på någon som kan hjälpa oss att ta ut filmerna. Eftersom det var dom som hade klantat sig och inte skickat iväg filmerna i tid så ville vi ha reseersättning, trodde jag inte skulle få det men det fick jag, det var inga problem, så jag blev glad :)Vi sätter oss sen i bilen för att kolla att alla filmer är med, men det var dom inte, det fattades 1 film. Så vi fick ringa upp henne som hade lämnat in filmerna, bestämmer att vi ska komma och hämta dom, men innan så käkar vi pizza. Alltså första gången man är i Kolsva och käkar pizza, lite kul :) Nu blev det en tripp till, nu skulle vi till Västra Skedvi, skulle ligga ca 1 mil från Kolsva. Följer skyltarna som pekar mot Skedvi, tänker att 1 mil borde ju gå ganska fort att åka, men det gjorde det inte! Skog och smal jävla väg var det, så det tog säkert 30 minuter innan vi kom fram dit vi skulle. Där så träffar vi på henne så vi får våran sista film, nu kunde vi äntligen åka hemmåt! Det börja mörkna ute och jag fattade att det skulle bli en ganska mörk och tråkig färd hemmåt, men vad ska man göra, man måste ju komma hem. Startar gps:sen för att se när vi ska komma hem, hon skulle bli runt halv 7, då var det hem till mig, skulle åka hem med Dogge så det skulle nog bli närmare 7 hos honom,. Så jag kommer hem till Dogge, lämnar av honom sen åker vi i 2 bilar mot bygdegården. Nu skulle vi göra det enda som vi hade tänkt att göra idag, rigga upp alla saker och ta fram godiset för morgondagen. Det gick ganska fort, vi var ganska många som hjälpte till, jag skötte det tekniska med ljud och bild. Tillslut så kommer jag hem, efter en lång dag i bilen. Var lite grinig och trött när jag kom hem, kan man förstå kanske när man har åkt bil nästan hela dan, i mörker och bland massa bilar. Så nu fick man äntligen slappa lite. När jag blir trött så kan jag ibland bli lite stel i nacken, det var jag också idag så jag la mig ganska tidigt för att kunna sova ut. Som vanligt blev inte som jag hade tänkt, American Idol började idag så då blev man ju tvungen att kolla på det, slutade halv 12. Efter det så skulle en annan serie börja, Threshold, så jag börjar kolla på den också. Fast det var mest skit, så jag kollade lite efter 12 sen la jag mig för att sova.

Ovido - Quiz & Flashcards