Alla inlägg den 21 februari 2007

Av Jesper Melin - 21 februari 2007 22:05

Idag så vaknade jag faktiskt lite före klockan, det brukar inte hända så ofta men idag så gjorde jag det. Det kan ha lite med att göra att Micke och Erik flyger till Kanarieöarna idag, igår så hade jag slagit igång en timer bara för att jag skulle komma ihåg att ringa dom innan dom skulle lyfta. Ringer upp Micke ca halv 9, var kul att snacka med honom, men samtidigt lite avis för att man själv inte stod där på Arlanda och väntade på planet. Tillslut så var jag tvungen att säga hejdå och lycka till till både Micke och Erik, för jag hade ju också en tid att passa. Ner i köket springer man med bärbara datorn i högsta hugg, var tvungen att kolla hur mycket pengar jag hade på kontot, blir ju en del som går åt till bensin och annat, så det är bra att kolla vad man ligger på för nivå. Mitt i allt så ringer Dogge och så börjar vi snacka en stund om bio grejer, tillslut får jag säga att jag har lite brådis och måste få in ett fat med gröt i micron. 2 minuter senare så var jag klar med gröten, den skulle bara ätas upp nu. Tillslut så blir jag klar med allt, packat väskan och tagit på mig jackan, springer ut genom den kalla luften till bilen som är lite varmare, morsan hade satt i igång motorvärmaren på morgonen, så den var lite varmare än utsidan. Åker iväg med bilen mot skolan, det är skönt att åka runt 9 för då är det ljust ute, känns lite säkrare att åka då än i mörkret, sen så blir man inte alls lika trött. Kommer till skolan i lagom tid, behöver inte alls stressa och jag hittar en parkeringsplats direkt. Idag så hade vi bara redovisning på matten, vi skulle snacka om ett emailvirus, lite hur den spreds sig. Det var skit lätt, frågan var luddig så det blev ett luddigt svar, alltså ett enkelt svar. Dom som skulle visa sitt tal för oss hade valt en enkel, så det var lätt att fatta och det gick lika fort att visa för våran lärare sen, så vi var redan klara runt 11 tiden. Då gick vi till 65:an för att äta lite, jag skulle träffa Anna på stan och ta en fika så jag käkar bara lite pommes, smakade ganska bra, mätt blev jag iallfall!När vi har käkat klart så måste jag börja röra mig mot stan, för att inte bli försenad. Först så går jag till bilen för att slänga in väskan, men då känner jag att det kommer bli så jäkla kallt att gå ner på stan och sen gå tillbaka, så jag tar bilen och kör till punktparkeringen, då kommer jag direkt dit jag ska träffa henne. Parkerar bilen, sen så går jag ner till stora ingången där vi ska mötas, ger henne en kram och sen så börjar vi snacka om vart vi ska ta och fika, det slutar med att vi går till Café Gränden. Självklart så var det ju lunch för alla människor i stan, men vi lyckades att ta oss ett bord. Jag tog bara en kopp thé och en chokladboll, Anna hade inte ätit något så hon tog sig en liten lucnh. Sen så sitter vi där och pratar om det ena och det andra, ibland så blir det lite tyst och man funderar lite på vad man ska börja snacka om, så rullade det på en stund. Jag har länge velat berätta för henne hur jag känner för våran "relation", jag vill just nu inte vara tillsammans med någon, så det berättar jag för henne. Först så berättar jag lite hur jag har haft det tidigare med relationer, alltså min förra flickvän och att 1 år av mitt liv hade blivit förstörd pga det. Så jag säger till henne att jag inte vet vad jag vill eller hur jag känner för henne, men att jag vet att just nu så vill jag inte ha ett seriöst förhållande. Jag trodde att hon skulle ta det ganska hårt, har kännt lite att hon kanske var på väg att kära ner sig i mig, ville inte såra henne därför så ville jag berätta så fort som jag kände att det skulle gå bra att prata om det.Men hennes min var inte alls som jag trodde, hon verkade ta det ganska bra och sa att om det var så jag kännde så var det ju inte så mycket mer med det. Fast igentligen så tror jag att hon tog det hårdare än vad hon visade, men vad vet jag, hon kanske menade det hon sa också. Vi sitter kvar en stund till på fiket, sen så går vi ner på stan för att handla födelsedagspresent till en 1åring. Det var ganska kul faktiskt, att gå omkring och kolla på babykläder, skojade med henne och sa att folk kanske trodde att vi skulle ha barn :) Efter en stunds letande så hittar vi på en snygg tröja med passande jeans till inne på H.MEfter att vi hade handlat det så gled vi omkring en liten stund, sen så frågar hon mig om jag har nått ärende att göra, först tänker jag på att jag inte har det, men sen så säger jag att vi kan gå till Musik Börsen en snabbis för att köpa nya plektrum. Hon får reda på att jag spelat gitarr och har spelat trummor i snart 10 år, visade också att det kostar att spela, trummpinnar är inte billigt! Man får nog ge minst 150 för att få bra stockar. Hon behövde sen komma hem ganska fort, så jag lovar henne att jag kan skjutsa hem henne, blir inte en så jätte stor omväg för min del, så jag lämnar av henne, ger henne en kram och säger nått i stil med att vi kan träffas någon annan gång, att vi skulle höras. För jag hade sagt till henne att jag gärna ville träffa henne fler gånger, något som jag också vill, alltså inget "snack för att vara snäll". På nått vi så gillar man att bli uppskattad, så det var skönt samtidigt lite tråkigt att säga vad man tyckte, men det hade inte varit snällt om jag bara hade spelat med ett tag till bara för att jag tyckte det var kul att någon gillar en. Efter henne så var det 2 ställen jag skulle till i Sala, först så skulle jag tanka lite sen så skulle jag till en blomsterhandel för att hämta lite blommor som Mamma hade beställt. Kom faktiskt ihåg bägge! Mamma hade sagt till henne som skulle göra blommorna att jag säkert skulle glömma bort att hämta dom, men det gjorde jag inte!Sen så var det raka vägen hem som gällde. Väl inne så går jag upp till rummet för att testa dom nya plektrumen jag hade köpt, dom var helt okej. Spelar en stund, sen så blir det mat, idag blev det hamdbörgare. Efter maten så lägger jag mig i soffan och spelat tvspel en stund, mest för att slappa lite och ta det lugnt innan pluggandet skulle börja. Lite gitarr blev det också igen, sen så när jag tänker att jag ska börja med pluggandet så börjar jag leta efter saker som man kan göra istället för att plugga. Då får jag för mig att jag ska dra om en nätverkskabel till datorn istället, mycket roligare än att plugga!Först gick det inte alls, hålet i väggen var för litet så det blir till att ta bort lite gipsvägg, sen fick jag ropa på syrran som fick hjälpa mig med dragningen, för jag klarade inte av det själv. Efter en stund petande med kabeln kommer vi på en bra idé, vi tog en grillpinne och satte fast kabeln på, då gick det direkt!När det var klart, så testade jag internet för att se om det fungerade, och det gjorde det. Nu började jag med läxorna, skulle läsa lite ur en bok jag har, handlar om VHDL, det är till en kurs som jag läser i skolan och som vi ska labba i imorgon. Läste en stund, sen så ville jag blogga av mig lite, lite roligare än att läsa. Så nu sitter man här och skriver och måste ta och borsta tänderna för att det inte ska bli för sent imorgon, ska upp kl 6!

Ovido - Quiz & Flashcards