Alla inlägg den 8 februari 2007

Av Jesper Melin - 8 februari 2007 23:29

Som jag skrev tidigare, upp tidigt skulle man idag! Men börjar man 8:15 så är det bara att gå upp tidigt så man kommer iväg någongång. Frukosten åt jag vid datorn, gröt och lite juice fick det bli, man är inte så sugen att äta runt halv 7 tiden, men nått måste man ha i magen, annars kommer man må skit senare på dan. Att köra bil när det är mörkt och många lampor som lyser mot en gör mig väldigt trött, ska bli skönt sen när det är ljust när man åker på morgonen, slipper man sitta med halvtunga ögon. Nu fanns det många parkeringsplatser, så inget jagande idag. Hade "bara" 4 timmars föreläsning idag, den är lite för lång, men med 30 minuters rast mitt i så går det bra. När det var lång rast så blev man lite små sugen på en macka på kåren, så jag och Anders gick dit. På vägen till Kåren så luktade det skit! Då fick vi syn på slammtrucken som tömde skit från nått avlopp, vi citerade bägge några repliker från "Torsk på Tallin". "Ja det är ju din skit!" :)Vi fick sluta lite tidigare, halv 12. Satte mig i bilen och åkte hem direkt, var inte alls sugen på att stanna och räkna, en polare ringde och frågade vart jag skulle köka lunch någonstans, drog en vit lögn och sa att jag skulle käka hemma, när jag hade målet riktat mot McDonalds :)När jag satt och åt så kom jag på ett ljud som jag verkligen tycker låter skitäckligt, det är rökhosta! Gurlglig o äckligt är det, blä!När jag nästan var i Sala så tänkte jag att man kanske skulle ta sig en tur upp mot gruvan och hälsa på, innan man börjar jobba på Lördag. Jätte kul att komma tillbaka, var länge sen jag var och hälsade på. Fick reda på hur sommaren kommer att se ut med jobbtidare. Först så skulle vi ha jobbat 4 dagar sen varit lediga i 3, men det skulle leda till att man alltid jobbade samma dagar, varje vecka. Då skulle jag ha jobbat varje helg hela sommaren. Klagade lite och sa att så vill inte jag jobba, eftersom vissa då kommer att vara lediga varje helg hela sommaren. Så istället för jobb 4 dar och ledig 3, så blev det att vi jobbar 4 dagar och sen är lediga 2 istället. Då kommer dom lediga dagarna att förskjutas varje vecka, så man blir ledig nån helg då och då, mycket bättre. Ska bli kul att jobba i sommar, dels för pengarna sen mycket för att det är en sån härlig plats att vara på, händer mycket spännande saker. Blev kvar vid gruvan lite mer än 1 timme. När jag kom hem så slappade jag som vanligt, lite pluggande blev det, men inte så jätte mycket. Ringde Micke på kvällen för att fråga hur det hade gått på hans arbetsintervju, det hade nog gått bra. Frågar om han gör nått speciellt och det skulle han inte, så han kom över till mig istället. Snackar lite skit, sen bestämmer vi oss för att se på film, kollade på El Labyrinto del Fauna, tror den heter så. Micke åkte hem efter filmen, o jag gick och la mig.

Av Jesper Melin - 8 februari 2007 07:01

Ja nu sitter man uppe igen, börjar tidigt idag så jag måste gå upp vid 6 tiden. Ska bara lägga över lite låtar till Ipoden sen så ska jag sticka iväg.

Ovido - Quiz & Flashcards