Alla inlägg den 18 februari 2007

Av Jesper Melin - 18 februari 2007 22:02

Först så vaknade jag vid 9 tiden, var ganska pigg men jag kunde nog sova en stund till tänkte jag. Nästa gång jag vaknade var istället 11 :)Ner ur sängen hoppade man, tog sig ett fat med gröt och lite juice till det som frukost. Vi skulle åka iväg klockan 1, så jag slappar lite innan jag slänger i mig lite mat, fick bli tacos, det var gott det :) Gör mig iordning, snyggar till mig och tar snyggkläderna på mig. Min systerson Emanuel skulle ha 1års kalas idag, vi höll nästan på att glömma hans present när vi åkte hemifrån, men vi kom på det innan vi hade hunnit för långt. Johan och Maria skulle med, så vi hämtade dom i Sala, sen så var det nästan raka vägen hem till Pernilla. Pappa hade nått ärende innan bara, men det tog inte lång tid.När vi kommer till pernilla så öppnar Alva dörren och i köket så är det full rulle att få ihop tårtan till kalaset. Vi var först dit, det skulle inte komma så många men vi var först endå :)Så man går runt lite och väntar på att det ska komma lite flera, så man leker lite med födelsedagsbarnet och tar lite kort. Lite senare så ramlar Jonas in och även Carro. Nu skulle vi inte bli flera, det blev bara vi syskon som kom på kalaset.Massa goda saker fick vi, bullar, kakor och sen en smaskig tårta :) Blev en ganska lugn tillställning, pratade lite med syskonen om det ena och det andra. När vi började känna att vi var klara så åkte vi därifrån, innan vi åkte så tog jag lite kort på Carros hund som skulle säljas, tror han skulle till England men jag vet inte, frågade inte så mycket om det. Resan hemåt påbörjas och jag sover näsan hela resan, men nu kommer det en lite läskig grej. Hade inte Pappa varit så snabb med ratten som han var så hade jag kanske inte skrivit den här bloggen just nu. Vi kör mot Sala, hur allt exakt gick till såg jag inte för då blundade jag, men helt plötsligt så är det en bil som ska försöka att köra in på stora vägen från en korsning, har helt missat att vi kom med bilen, Pappa svänger undan i sista sekunden och bilen kan inte ha varit många centimeter från bilen, det var den sida som jag satt på dessutom. Lite läskigt att tänka hur skört ett liv är, kan hända saker som snabbt ändrar hur ens liv ser ut. Det gick bra för oss den här gången iallfall, bilen som var på väg ut på vägen svängde aldrig ut, iallfall så länge som vi kunde se honom/henne i backspegeln, måste ha blivit chockad av att det var så när, det hade jag också blivit. Resten av resan hem gick bara bra, sov mest av vägen.När vi var hemma så gjorde jag mest ingenting, spelade lite tvspel och gitarr, men jag kände mig mest trött för jag hade en konstig nack/huvudvärk hela kvällen som gjorde en trött. Det blev en tidig kväll, ska börja 8 imorgon så då blir det att vakna runt 6 för att orka komma upp ur sängen i vettig tid.

Ovido - Quiz & Flashcards