Alla inlägg den 12 februari 2007

Av Jesper Melin - 12 februari 2007 21:34

Som vanligt så vaknar man upp ganska trött, men fick inte ligga för länge, skulle hämta Brorsan i stan innan vi åkte till skolan, ytterligare en tid att passa alltså.Ner från sängen hoppar man sen blir att i ren panik försöka komma ihåg alla saker som ska med till plugget, väskan, böckerna, pennor och den där stora lådan med mitt labbkort. Först fick jag inte ner allt i min vanliga väska, så det blev till att försöka hitta den andra som är lite större. Hittade den tillslut, trycker ner allt som ska med sen var det bara att snabbt göra iordning en omgång gröt. 07:04 är klockan när jag åker från gården, mindes att jag hade åkt samma tid när jag skulle till jobbet i lördags, iallfall så var minuten rätt, kom precis fram till halv den gången och jag skulle vara hos Brorsan halv 8, så det var ingen fara med tiden. Plockar upp honom, sen så var det raka vägen till skolan.Dagens första föreläsning var Digital Elektronik i 4 timmar, det är jobbigt! Man är intresserad dom 2 första timmarna, men sen så sitter man bara där och glor på vad han säger och ritar på tavlan, inte bra att ha för långa pass. Som tur så fick vi gå 30 minuter tidigare, så det blev en lite längre lunch.Vi hade snackat om att vi skulle åka till Burger King och äta lunch idag, Jonne, en klasspolare hade frågat mig om vi kunde åka dit, sen så frågade jag några andra om dom skulle men, så vi blev ett litet gäng som drog iväg. En kille som mest följer efter andra fick följa med, han säger inte så mycket men kan vara trevlig när han väl pratar, så vi åkte faktiskt 6 st i bilen :)Kul att sitta och snacka med lite "normala" killar, annars så brukar man komma med dom mer tystlåtna på nått vis, men jag försöker att vara med dom andra lite mer, det är roligare att vara med folk som är ungefär som man är själv.Jonne skulle till stationen så vi fick vara snabba med att äta upp maten. Efter att vi hade lämnat av honom så åkte vi vidare till Kåren och där så spelade dom flipperspel, jag hade inte tid att vara med först för jag skulle gå och lämna bilnycklarna till Johan, men en liten stund kunde jag kolla iallfall.Vår andra föreläsning började 13:15, matte. Den är ganska okej, det är en bra lärare som undervisar oss, trots det så satt jag och sov en liten stund, inget är så skönt som att bara få blunda en stund och slappna av. Glömmer bort varje gång att vi slutar 15:00 och inte 16:00 som jag tror, så det blev en liten överraskning när jag kom på att vi fick sluta 3.Kunde inte åka hem direkt, Johan skulle sluta 4 och jag skulle först plugga en snabbis med mattegruppen, har en grej som ska redovisas på Onsdag. Tiden gick ganska fort och klockan blev nästan 4 då Johan ringde och sa att han var klar, han plockade upp mig sen så åkte vi mot Sala.Johan hade köpt nya högtalare till sin dator, så jag stannade kvar en stund och hjälpe honom att koppla in grejerna, gick bra och dom lät helt okej!Det finns en nackdel att åka bil, det kostar pengar! När jag skulle åka från Johan så såg jag att jag var tvungen att tanka igen, försöker att tanka varje dag, bara för att tanka upp det jag åker för så jag inte snyltar för mycket på Farsan. Några 100lapar fattigare åkte jag hem mot Möklinta.Till middag blev det tacos, det var riktigt gott! Mamma hade gjort iordning någon god sås som smakade cheddar, mumms. Innan själva pluggandet startade så kollade jag lite på tv och spelade sen lite gitarr och trummor, skönt att slappna av lite innan man börjar med matte. Satt och gjorde lite kapiteluppgifter som kommer att komma som en munta sen när kursen är slut, så det blev inte så mycket på den individuellauppgiften som ska vara klar tills fredag, bara jag blir klar så!Trots att jag visste att jag kunde vara uppe sent så var jag för trött för att vara det, såg klart på CSI sen så gick jag och la mig, surfade lite innan jag skulle sova.Precis innan jag somnar så kommer jag på hur jag ska göra med matten, brukar få snilleblixtar när jag ska sova, så det var bara att lägga det på minnet, så man skulle minnas det imorgon. Somnade sen till ljudet av någon film som gick på tv4, nått med Tom Cruise.

Ovido - Quiz & Flashcards