Alla inlägg den 17 februari 2007

Av Jesper Melin - 17 februari 2007 18:34

Skriver denna blogg några dagar efter så detaljrikedomen kan svikta lite ibland.Vaknade upp ganska pigg och kry från gårdagens Avesta besök. Ner ur sängen kom jag runt halv 11 har jag för mig, magen började kurra och nått måste ner i strupen.Istället för en ordentlig frukost så blir det pizza till frukost, gott det! Hela eftermiddagen gick åt till att inte gör nått alls! Spelade lite gitarr som vanligt, sen blev det lite tvspel också. Syrran och jag klarade av ett tvspel som vi har spelat några dagar nu, så det blev till att välja ett nytt och det var inte lätt.Timmarna rullade framåt och man började fundera på vad man skulle göra på kvällen. Det var ju en schlagerkväll, men det finns andra saker som kan vara roliga också. Pratar med Micke och vi bestämmer oss för att vi ska gå på bio, så innan jag beställde lite biljetter så ringde jag runt till gänget och frågade om dom kunde följa med eller inte. Det slutade med att det blev jag, Erik och Micke som åkte till Västerås för att kolla på "Tenacious D - The Pick of Destiny"!. Det var en bra film tycker jag, gillar man rock och bandet så var det skoj! Mycket rock var det! :DFilmen var ungefär 1 timme och 30 minuter, så den slutade då runt 10. Vi gick till bilen och började åka hemmåt. Men vi ville hitta på nått mer, kvällen var ung och det fanns mycket tid kvar att hitta på nått. Vi åker för att leta på vart Micke ska börja jobba, vi hittade inte riktigt på stället sen så svänger vi lite fel så vi kommer åt fel håll, men då ser vi att skylten pekar mot Björnö, så vi bestämmer oss för att åka dit istället. När vi kommer dit så parkerar vi bilen, sen så går vi ut mot vattnet och går ut på isen. Det var ganska mörkt, men lite lampor var tända så vi kunde se vart vi stod iallfall :) Sen så börjar vårt vanliga snack, mycket killgrejer brukar det bli när vi snackar och inga är i närheten, det är skoj! Kallt var det också, blåste ganska mycket då det är så öppet över vattnet. När vi står där och snackar som mest så slocknar alla lampor och vi hoppar till, då börjar snacket om massa skräck saker istället gå igång och då går vi till bilen istället för att skrämma upp oss själva.Nästa stop blev hemma hos Erik, där så kollade vi på en dokumentär om Savanter, ganska coolt med människor som får superkrafter inom vissa områden. Micke och jag fick se en instruktionsvideo för lite träning, så vi låg sen där på golvet och följde med instruktörerns rörelse, ont i magen fick man! Det var ganska tungt, men man kände ju att det tog och det är ju bra det. Klockan 1 så åker vi hemmåt, annars hade det blivit ganska sent och eftersom jag körde så ville jag inte vara för trött när jag åkte hem på kvällen. I bilen så snackar vi massa saker om att offra sig för en annan människa, ganska tunga grejer och jag tyckte det var lite för djupa grejer att snacka om så jag satt och höll tyst istället :PFörst så lämnade jag av Micke sen åkte jag upp med Erik till hans hus, sen var det bara att åka hemmåt och lägga sig i sin varma och sköna säng som jag hade längtat lite efter, när man satt där i bilen frös lite.

Ovido - Quiz & Flashcards