Alla inlägg den 10 februari 2007

Av Jesper Melin - 10 februari 2007 21:58

Idag var jag i gruvan och jobbade! Jätte kul att komma tillbaka och ta sig en sväng ner i gruvan, sen är det ju roligt att träffa dom andra guiderna, vi har det så roligt tillsammans :)Dagen var väldigt lugn, kanske för att jag hade glömt bort att öppna dörren, men som tur var så när det kom några så stod jag i receptionen och när dom drog i dörren så var den låst, men det gick bara bra :)Det var bara 1 bokad tur på hela dagen, så det var svårt att veta om det skulle komma några alls och gå ner i gruvan, men det gjorde det. Jag fick en tur ner till 155 meter med 6 st gäster, jätte trevlig gäng! Blev lite stressigt, för jag hade 10 minuter på mig att bli klar med turen och vara tillbaka till receptionen när jag kanske skulle behövt 20 minuter till nere i gruvan för att bli klar med allt jag ville säga, men behövs man på ytan så måste man lägga på ett kol, för vi är bara 3 på helgerna så det gäller att det hela tiden finns en guide i receptionen. Det gick bra, gruppen var förstående, men vi tog en sväng till gästabudssalen för dom hade frågat speciellt efter den och då kan man inte skita i den tycker jag, den är ju så häftigt att komma in dit om man inte har varit där tidigare. När vi slutade för dagen, efter att kassan var räknad så åkte jag till Brorsan, skulle ta mig en dusch för jag skulle till Västerås och träffa en tjej som jag träffade på en fest för ett tag sen. Åkte så jag var framme i stan till 6. Först så trodde jag att jag hade åkt till rätt gata, men det var det inte, så jag fick ringa henne och fråga vart jag skulle. Tillslut så kom jag till rätt parkering där jag hade släppt av henne den kvällen då vi träffades. Vi gick mot hennes hus, öppnar dörren och går in, hänger av sig jackan och tar av sig skorna sen så går vi upp på övervåningen. Hennes syrra skulle iväg på fest och frågade mig om jag hade lust att skjutsa henne till festen som hon skulle till, inga problem svarade jag så det var bara att vänta på att hon skulle packa klart sen så åkte vi iväg. Det är bra när man åker med folk som inte har bensin pengar, då får man alltid extra mycket, det blev vädligt enkelt tjänade 100 kr för den turen, tog inte speciellt lång tid och det var inte så långt att åka. Vi lämnade av syrran och sen så åkte vi tillbaka till huset. Nått skulle vi äta, vad visste vi inte, så det blev lite rotande i kylskåpen, men det slutade med att vi beställde pizza. Vi lämnade hennes lilla hund Herkules ensam, han gillar inte det men vi skulle bara bort en snabbis. Det fick bli det vanliga, en Calzone. När vi hade käkat klart och en stor bit av pizzan kvar, la jag faktiskt ner resterna i en plastpåse, så skulle jag kunna äta den imorgon då jag också skulle jobba.Vi hade träffats för vi skulle se på lite filmer, så det var bara att poppa popcornen, blev en misslyckad poppning men den andra påsen blev bra. Upp till hennes rum gick vi, sen så bänkade vi oss i hennes säng och började kvällens filmtittande med Silent Hill, innan så hade vi legat och kollat på melodifestivalen, det är ju schlagertider nu!Man drack lite dricka, käkade lite popcorn. Filmen tycker jag väll är sådär, men hon tycker om rysare så man fick väll spela med lite :) Sen ville vi ha lite komedi istället, så då kollade vi på American Pie 5, den är ganska rolig den :) Innan vi började kolla på sista filmen så gjorde vi oss iordning så vi kunde sova direkt efter filmen, ingen tandborste hade man inte med sig, så det blev att slänga in lite tandkräm i munnen så man smakade gott iallfall.Sista filmen för kvällen fick bli Gremlins, tiden ramlar på när man har roligt. Somnade nog runt halv 6 på morgonen, skulle sen upp redan 9 för att åka till jobbet. Det blev en trevlig kväll, alltid kul att träffa nån ny människa och prata om det ena och det andra.

Ovido - Quiz & Flashcards