Direktlänk till inlägg 24 februari 2007

Reunion med TE03

Av Jesper Melin - 24 februari 2007 23:41

När jag vaknade så var klockan runt halv 11, försökte att ta mig upp ur sängen ganska direkt mest för att man ska komma igång och inte ligga hela dagen. Vi åt pizza igår, brukar ofta bli en liten bit över så jag käkar resterna till frukost, det var smaskens det! :)Efter frukosten så börjar man slappa igen, bara jag och Johanna hemma så man kunde slappa och inte göra nått vettigt på hela dan. Först så spelade jag lite gitarr, syrran satt i rummet och spelade lite tvspel samtidigt så man hade lite sällskap kan man säga. Visste inte riktigt hur min dag skulle se ut, antingen så skulle jag åka till en polare som jag skulle ha träffat igår, men som inte blev av, eller så skulle jag på fest med Calle till Sala och träffa gamla polare. Eftersom jag tror att det inte kommer bli av att åka till polaren idag så ringer jag till Calle för att kolla vilka tider han har tänkt sig, säger då också att jag troligtvis kommer att följa med men skulle höra av mig senare för att säga hur det slutade. Har spelat ett gammalt playstation spel nu på dagarna, Castlevania, som jag också klarade ut idag. Var väll ett ganska okej spel, trodde att det skulle vara lite svårare, men så körde jag på lättaste förståss. Tiden tickar på och jag vet inte vad jag ska göra, bestämmer mig sen att jag åker på fest istället, så slipper jag bli besviken på att det inte blev nått på hela kvällen. Drar iväg ett sms till min förra klasspolare Nesk för att berätta att vi kommer att ses ikväll, får svar sen att han inte kan komma för det skulle vara så krångligt att komma hem sen, men då lovar jag honom att jag kunde köra honom hem, då kunde han komma :)Så jag gör mig iordning för att åka iväg, innan jag åker så ringer jag en snabbis till Calle för att se om han har kommit fram än, det hade han precis gjort så då tog jag och åkte iväg. Åker och köper lite tuggummi innan jag åker till festen, så har man något att tugga på iallfall nu när det inte blev nått att dricka, hade inget hemma och det blev enkelt nu när jag tog bilen in. Kör till posten för där så skulle Calle sen guide:a mig rätt. Hittar på parkeringen där hans bil står och så ringer jag efter honom så han kan komma och hämta mig. Vi ska då åka en sväng ner på stan först, han och Emma skulle ha lite mat och sen så skulle dom hämta Therese på stationen, henne har jag inte träffat sen studenten så det skulle bli kul att träffa henne också. Först blev det då Statoil sen så åkte vi mot stationen för att plocka upp henne. Tillslut så kommer vi till festen iallfall!Inte så många där när vi kommer dit, men med oss så blev det fler. Jon var där så man tar och hälsar på honom och börjar snacka lite skit, fanns också tårta som var jätte smaskig så den åt man en del av :)Vi sitter och snackar, dom andra dricker på och festen rullar på. Det var bara hårdrockare där så det blev vädligt mycket metal, det gillar ju jag också så det kom en hel del låtar som man kunde sjunga med i. Tillslut så kom Nesk och Eric, dom har jag inte träffar sen vi tog studenten 1 Juni förra året! Blev skit glad bara att få så dom, Nesken gick jag fram till och gav en kram för att det var så kul att se honom, han hade skaffat sig långt hår och Eric som hade långt innan hade klippt sig kort, passade jätte bra i det!Sen så sitter jag och Nesk och pratar jätte mycket, om vad man gör och om gamla minnen, skit skoj! Det pratas och det dricks och festen rullar vidare, snackar också en hel del med Eric, var också jätte roligt, var jätte glad för hans skulle för det gick så bra för honom på hans jobb i Stockholm, jag var verkligen glad för det var så kul att se att det hade gått så bra för dom! När klockan börjar närma sig halv 1 tiden, så lyckas jag få Therese att gå mot bussen, skämtade att det kanske var dags att gå om hon skulle hinna, fast det var 1 timme och 30 min kvar innan bussen skulle gå. Han som hade lägenheten och Thomas som fyllde år följde med henne, så det blev lite lugnare på festen, ganska skönt. Vi var alla trötta, så jag tog och körde hem Nesken och hans flickvänn. Vi sa att vi borde träffas oftare, så i sommar ska vi försöka att grilla eller nått sånt. Innan jag åkte hem så tankade jag lite, mest för att man ska kunna komma till stan på måndag, det var då ganska lite bensin i bilen. Det var mörkt att köra hem, men det gick bra iallfall, inga bilar ute direkt. Är hemma kl 2 på natten, gick direkt och borstade tänderna och gjorde mig iordning för att sova.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jesper Melin - 22 juni 2008 20:57

Nu i sommar så kommer jag att inte bara vara guide, för några månader sen blev jag även klätterinstruktör. Så här har vi mig hängandes i en GriGri, en grej som låser en fast vid linan, men har en broms man kan lätta på för att kunna åka ned för linan...

Av Jesper Melin - 18 juni 2008 21:50

Rätt läskigt är det hur tiden faktistk går frammåt, tiden man har haft är borta, endast ny finns att få.   Så imorgon den 19:e Juni flir jag alltså 21 år, redan nu känner man att man kommer in i stadiet i sitt liv där födelsedagar inte betyder så my...

Av Jesper Melin - 17 juni 2008 18:40

Nu har jag varit jätte kass med att uppdatera, men det är på gång! Just nu hinner jag inte ladda upp bilder och skriva, är på väg ut med BMX:en. Men det som kommer är: Sweden RockFilmmaratonBMXJobbSkola.....    ...

Av Jesper Melin - 16 juni 2008 21:26

Så var dagen kommen, dagen då barndomsminnen från filmer skulle bli uppdaterade. Dagen som skulle bli fylld av pizza, chips, dricka och godis.   Förra veckan bestämde vi oss för att ha en disneymaraton, 16 filmer blev utvalda.   Dumbo BambiPank & Fåg...

Av Jesper Melin - 4 juni 2008 10:04

Brorsan kommer och plockar upp mig innan vi åker mot Sala, han hade varit i skolan och lämnat en tenta. När vi kommer till Sala släpper han av mig vid Hotellet och sen åker han vidare hem till sig, så jag får mig en liten promenad i solen. Iår var de...

Ovido - Quiz & Flashcards