Direktlänk till inlägg 20 april 2007

Filmkväll

Av Jesper Melin - 20 april 2007 16:30

Oj oj vad jag var trött när jag vaknade, hade ingen lust att åka till skolan, men måste man inte så måste man. Tog mig en liten extra sovmorgon på 20 minuter, ingen fara nu när jag satt en stund igår och programmerade. Syrran fick åka med mig in, kunde hon vara hemma en liten stund extra, sen är det väll skönare att åka bil istället för att sitta på en tråkig buss med massa jobbiga småglin. En kul grej var när jag skulle åka in med henne så höll jag nästan på att glömma bort att hon skulle av vid KSK, men jag kom på det vid rödljusen så det var inga problem, men endå, att man kunde missa nått sånt :)
När jag kom till labbsalen så var det endå inte så många där, och jag var inte heller så jätte sen, inte som jag trodde att jag skulle bli. Kom före läraren och det är ju alltid bra ;) Labben då, ja den gick ganska bra, hade lite problem med att få koden att fungera, eller den funkade säkert, men inte på det sätt som jag ville. När klockan sen blev 12 så gav jag upp, orkade inte sitta kvar och försöka med det, kan ta det imorgon istället tänkte jag.
Mamma hade då precis ringt mig och sagt att dom nu var i stan för att plocka upp Pappa, men han skulle på några sista tester, så dom visste inte hur länge han skulle bli upptagen med det. Jag frågade då hur vi skulle göra med mat, först tänkte jag åka hem och äta, men istället bestämde vi att Johan och Mamma skulle komma och plocka upp mig, sen så skulle vi ta en hamburgare på Burger King. Så det gjorde vi, dom kom och plockade upp mig sen så åkte vi och åt. När vi var klara, så skjutsade dom mig tillbaka till skolan, hade fortfarande bilen stående där. Innan jag kunde åka hela vägen hem så skulle jag till affären och handla lite chips och dipp tills ikväll, ska ha filmkväll med grabbarna.
När jag kom till rödljusen och spanade in parkeringen på Åkrahallen så var det fan bilar överallt! Bestämde mig då att åka till Coop istället, hopppades då på att det skulle vara lite färre folk där som ville handla samtidigt som mig. Hade tur, det var mycket färre folk på Coop, iallfall om man kollade in antalet bilar som stod på parkeringen. Så jag glider in och letar på det jag ska ha, först har jag lite svårt att bestämma mig vad jag ska ha för chips, så jag tänker att jag hämtar gräddfilen först så hinner jag fundera lite på saken. När jag hittar på gräddfilen så hittar jag bara gigantiska gräddfilstetror, tänker att dom små måste ju stå där någonstans! Men jag vänder mig om och börjar gå därifrån, men då ser jag gräddfilen! Den stod lite längre ned, men då hade en tant smygit sig in och stod ivägen, så jag fick stå och vissla och pyssla med telefonen så man inte såg ut att vara helt blåst, men snart så gick hon och jag kunde fånga in gräddfilen. Rak spåret till chipshyllorna blev det nu, tog ner en påse med ostbågar, sen stod man där och funderade på vad man skulle ha för chips, surkräm och lök har man tagit så många gånger, så inte denna gång tänkte jag, men då hittade jag på några chips som just hette Dippchips, perfekt tänkte jag sen så tog jag dom. Nu var det där med kassorna, man vill ju försöka att komma ut så snabbt som man kan, så jag började spana i vilken som var kortast, den som var mest gömt tyckte jag var kortast så den blev det. Var ett ganska bra val, dom som stod där hade mest små saker att handla. Killen som stod i kassan var riktigt trevlig, han pratade med alla som skulle handla, men när jag skulle betala så blev det en annan, men hon var trevlig hon också. En gammal tant hade handlat massor innan mig, så när jag skulle ta chipsen ( hade hamnat i samma "skåra" som hennes grejer) så skämtade hon lite med att hon inte fick plats med chispen i hennes påsar, annars hade hon kanske fått mer sig dom :) Skrattar och skämtar lite tillbaks, sen så smiter jag ut till bilen igen. Funderar en liten stund om jag har några fler ärenden i stan, men jag kunde inte komma på det så jag åkte hem istället.
Hemma så gjorde jag inte så mycket, det var fredag och man ville mest ta det lugnt. Så det blev lite gitarrspelade innan Mamma och Pappa kom hem, då åkte jag och Syrran upp till By för att ta med oss hem lite pizza. Först så skulle hon inte ha, men efter lite övertal så fick jag med henne. Precis när jag kom hem så svängde Gustav in på gården, han lyckades att pricka in ganska precis förra veckan, då var jag på väg hem när han hade kommit, men nu så kom vi samtidigt. Så man slänger i sig halv pizzan ganska snabbt för att kunna gå upp på rummet och vara lite social. Medans vi väntade på att Micke och Erik skulle komma så surfade vi runt på nätet och spanade in en mamma filmdvdboxar man skulle vilja ha, men dom är så dyra, för mycket pengar bara för att ha i hyllan ungefär, när man ofta har sett filmerna eller serierna man vill ha, men man får se, nån box kanske det blir i framtiden :)
När vi sitter där och snackar så ringer Micke, det var lite strul med flickvännen så han visste inte vad han skulle göra, han satt då på parkeringen utanför henne och visste inte om han skulle åka hem eller gå in till henne igen. Problemet var om att han hade lovat att komma och kolla på film, men hon hade blivit sjuk på kvällen och ville att han skulle stanna kvar. Jag sa då till Micke att det är lika bra att få det bra igen med henne, istället för att åka hem till mig och sitta och vara orolig över vad hon ska säga när man träffas nästa gång. Så det blev att han gick in igen. En stund senare som kom Erik över. Gustav och jag satt då och kollade lite på Talang 2007, det är ganska kul att se alla som kan nått, vissa är ju skit, men vissa är ju riktigt duktiga på det dom gör. Vi snackade då en liten stund, för att sen ta fram drickat, chipsen och godiset som Gustav hade tagit med sig. Första filmen blev (Översatt till svenska) "Dags att sticka till fängelset", var en helt okej fängelsekomedi, den gick lite upp och ner, men överlag så var den rolig :) Efter filmen tog vi en kort paus, dels för att sträcka på bena och sen för att vädra ur rummet lite. Nästa film blev "Crank", action film från första sekunden, handlar om en kille som har fått ett gift i sig, han dör om han inte håller adrenalin på konstant hög nivå, så han måste hela tiden göra massa farliga saker för att överleva. Den var okej, Micke har snackat väldigt mycket om den, så jag hade nog lite högre förväntningar på den. När sista filmen var slut så att vi en stund och snackade lite. Vi var alla trötta vid halv 1 eller vad klockan nu var.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jesper Melin - 22 juni 2008 20:57

Nu i sommar så kommer jag att inte bara vara guide, för några månader sen blev jag även klätterinstruktör. Så här har vi mig hängandes i en GriGri, en grej som låser en fast vid linan, men har en broms man kan lätta på för att kunna åka ned för linan...

Av Jesper Melin - 18 juni 2008 21:50

Rätt läskigt är det hur tiden faktistk går frammåt, tiden man har haft är borta, endast ny finns att få.   Så imorgon den 19:e Juni flir jag alltså 21 år, redan nu känner man att man kommer in i stadiet i sitt liv där födelsedagar inte betyder så my...

Av Jesper Melin - 17 juni 2008 18:40

Nu har jag varit jätte kass med att uppdatera, men det är på gång! Just nu hinner jag inte ladda upp bilder och skriva, är på väg ut med BMX:en. Men det som kommer är: Sweden RockFilmmaratonBMXJobbSkola.....    ...

Av Jesper Melin - 16 juni 2008 21:26

Så var dagen kommen, dagen då barndomsminnen från filmer skulle bli uppdaterade. Dagen som skulle bli fylld av pizza, chips, dricka och godis.   Förra veckan bestämde vi oss för att ha en disneymaraton, 16 filmer blev utvalda.   Dumbo BambiPank & Fåg...

Av Jesper Melin - 4 juni 2008 10:04

Brorsan kommer och plockar upp mig innan vi åker mot Sala, han hade varit i skolan och lämnat en tenta. När vi kommer till Sala släpper han av mig vid Hotellet och sen åker han vidare hem till sig, så jag får mig en liten promenad i solen. Iår var de...

Ovido - Quiz & Flashcards