Alla inlägg den 4 april 2007

Av Jesper Melin - 4 april 2007 12:14

Föreläsningen började klockan kvart över 10 idag och skulle sluta 12. Det är en ganska lagom tid, man förstör inte hela dagen med att bara gå runt och vänta på att man ska få åka iväg. Låg kvar lite för länge i sängen, så det blev bara en macka till frukost, sen var jag tvungen att sticka iväg. När jag kommer till Sala, har då åkt över Saladamm, så är det stopp vid järnvägsövergången. Stod en liten stund, men när en av lastbilarna började vända så fattade jag att dom hade stått en stund, så då tog jag och vände och körde över på ett annat ställe, förlorade lite tid där, så nu hade man ännu mindre innan man började. Det är ingen idé att köra fortare, man åker 90 när det är 90 som gäller. Kommer till skolan och går till S huset, har kollat vart jag ska vara på morgonen. Men det var inga där! Eller snarare, det var folk i salen, men inte några av dom som gick i min kurs. Så jag börjar ringa runt till lite folk och kollar vart vi ska vara, får sen reda på att vi ska vara i Alfa, det var inte övning som jag hade sett, måste ha råkat kolla för nästa vecka. När vi sitter där så bestämmer jag, Micke och Anders att vi ska käka lunch tillsammans på 65:an, vi hade inget annat att göra endå. Så vi går dit efteråt och jag tar mig en 150 grams tallrik. Ganska kul var det, vi satt och snackade lite skit och sånt. Sen när vi hade ätit klart så skulle Micke ner på stan för att lämna in sin elbas, kunde lika gärna följa med då vi kunde kolla lite på gitarrer. Är lite sugen på att köpa mig en ny, men jag får se om jag gör det eller inte, ska provspela på en hemma hos Calle innan, han har en som jag har kollat på, den är billig och verkar ganska okej att spela med. Så först var vi in på musikbörsen och kollade, finns mycket man vill ha om man bara hade pengarna. Efter börsen så gick vi till en annan musikaffär där han brukade lämna in sin bas. Efter att vi var klara där så åkte vi vidare mot skolan, hade bilen kvar där. Han skulle sen hem till Anmar, så jag tog och följde med dit. När vi kommer till honom så har han en Amerikans tjej hemma hos sig, så vi hällsar på henne sen sätter vi oss och spelade lite Fifa 07. Hon stannade inte så länge, när hon gick så spelade Anmar med oss och vi förlorade mot honom :) Innan jag sen åkte hem så var vi ute en snabbis och kastade amerikansfotboll, ganska kul, men jag kastar inte så bra :PNär jag sen kom hem så var hon nästan precis halv 5, då stod maten på bordet, det skulle bli fisk. Resten av kvällen gjorde jag inte så mycket på, tog det mest lugnt, spelade lite gitarr och satt vid datorn. Hade laddat ner senaste House avsnittet som sändes igår i Usa, så innan jag gick och la mig så kollade jag på det, var ett ganska okej avsnitt, dom har haft bättre. Innan jag gick och la mig för att sova så tog jag fram gitarren igen och försökte spela lite till Stephen Lynch, en ny artist jag har börjat lyssnat på, han spelar bara med gitarr och inget annat. Satt med gitarren en stund, sen så började jag bli för trött så då borstade jag tänderna och gick och la mig. Trodde inte att Idol skulle vara på tv ikväll eftersom det var igår, men det var idag också, så då kollade jag klart på det innan jag somnade.

Ovido - Quiz & Flashcards