Alla inlägg den 1 april 2007

Av Jesper Melin - 1 april 2007 11:59

Idag var det också jobb, fast jag behövde inte åka in lika tidigt som igår, det räckte med att komma dit till halv 11. Igår så var vi ganska många som jobbade, men idag så var det bara jag, Christian och Rebecka, roligt att jobba med dom just för att vi är väll bland dom yngre som jobbar vid gruvan. Vi börjar dagen med att måla batterier, kom på om vi målade dom i olika färger så skulle det vara lättare att sortera dom när man ska sätta i dom i laddarna, dom ligger nämnligen på lite olika styrkor. Det var lite som att måga påskägg fast med batterier :) Vi hade också lottat vilken ordning vi skulle gå ner idag, som tur var så fick jag sista turen, så man visste aldrig, man kanske inte skulle behöva gå ner ens. Första gästen som kom fick Rebecka snacka med, det var en tysk som var lite förvirrad, men han blev själv och Christian som hade fått "1" på sin lapp fick ta med honom ner. Då var det bara jag och Rebecka som var där uppe, och det var lugnt det kom inga alls mitt på dagen, så vi hade gott om tid att polera alla hjälmarna, inte det roligaste jobbet men ibland måste det göras. Jobbade också lite med att göra en massa broschyrer som Jocke hade bett mig att göra. Fick reda på att hon hade varit på Nya Zealand för tag sen, jätte intressant att höra då jag har som mål att resa dit någongång i mitt liv. Berättade även lite om min resa.Tillslut så ramlar det in 2 stycken turister, denna gång var dom från Frankrike, Rebecka fick ta med dom ner. Resten av dagen så satt jag också Christian och polerade hjälmar, de blev så fina. När dagen sen var slut och kassorna räknade så satte vi oss ner i personalrummet och började prata. Jocke och Anders som hade haft guideutbildning på dagen satt också kvar och snackade, det var verkligen skit roligt! Att bara kunna sitta ner och prata om det ena och det andra, nu när man har kommit in i gänget så är det så mycket lättare. Så efter 1 timme och ca 30 minuter tog jag och åkte hem. När jag sen kom hem så var jag så himmla trött, fast man hade tagit det lugnt hela dagen så var jag endå väldigt trött, så när jag sen gick och la mig så somnade jag faktiskt vid 9 tiden, något som aldrig brukar hända.

Ovido - Quiz & Flashcards