Alla inlägg den 7 april 2007

Av Jesper Melin - 7 april 2007 16:33

Inne på 360Ligger efter en del med skrivadet, så jag kommer nog bara komma igång dom största grejerna som hände idag, men det är bättre än ingenting :)

Nu när det är påsktider och allt så måste man ju iallfall ha 1 påskmiddag. Det skulle vi ha hemma idag, brorsan skulle komma hem, sen så skulle också Mormor komma över, det var jätte länge sen hon var hemma hos oss, så det var bara kul att hon skulle komma över. Så på eftermiddagen så åker jag hem till Mormor och plockar upp henne, hade tagit ut pengar som Dogge skulle ha för flygbiljetten, så jag föreslog till att hon skulle följa med upp till Botebo där Dogge bor för att så sig en liten åktur, det ville hon. När vi sen kom tillbaka hem så hade vi glömt bort att ta med sillen, så det var bara att vända tillbaka och hämta det. När jag åkte så ringde jag till Dogge för att kolla om det gick bra, frågade då också om han hade lite pölsa kvar som vi gjorde när jag var där sist, det hade han så Mormor skulle få lite när jag sen åkte upp dit.
Väl hemma igen så visade jag lite bilder på lägenheten för Mormor innan vi började äta. Gott med mat, tog som vanligt lite prinskorv, köttbullar och potatis förståss. Efter maten så var Mormor och jag inte kvar så jätte länge, skulle iväg på fest i Västerås idag så för att jag inte skulle bli allt för stressad så stannade vi inte så jätte länge. Så jag tog bilen så fick Mormor följa med mig upp till Botebo. När jag svängde in på deras väg så såg jag att Dogge satt ute med hästen, hästen låg då på backen, undrar om det var ren tur att vi kom dit precis då eller om han hade sett oss och då lagt hästen ner. Han visar oss lite "trixs" sen så fick Mormor hällsa på Dogge, tyckte det var en bra idé eftersom Mormor inte vet att jag ska åka till Turkiet med Dogge, bra att hon iallfall får se vem jag ska åka med. Vi fick se lite omkring på gården, var inne i stallet en snabbis så hon fick se hästarna. Efter stallet så skulle vi åka hem igen, så Mormor fick sätta sig i bilen, så hämtade jag pengarna. Så Dogge fick pengarna, och jag fick med mig lite pölsa och mina solglasögon som jag hade tappat i skogen, men som Dogge hade hittat på när han var ute och red, snacka om tur!
När jag sen hade lämnat Mormor så åkte jag hem för att börja göra mig iordning, Erik skulle komma och hämta mig halv 7, han pratat med honom tidigare på dagen och han kunde tänka sig att köra, det är så skönt när någon kör, just för att man kan komma hem till sin egna säng. Först så blev han lite försenad, men det var inte med många minuter, man fick bara lite extra tid att fixa med frisyren. Erik kom hem till mig, sen så åkte vi vidare till John. I bilen satt nu Andreas, Gustav, Erik, HannaH, Erik och John. Det var vi som skulle ta oss till Västerås. Innan vi kom hem till Emma och Micke så fick vi ta ett stop vid Statoil, behövde lite groggvirke till vodkan. Farsan hade också sett flaska idag, han var inte så speciellt glad att jag drack "starksprit", men igentligen så var han nog inte så arg, visade väll mest att han inte tyckte om att jag gjorde det.
Tillslut så kom vi hem till Emma och Micke, vi skulle festa lite hemma hos henne, för att sen kanske gå ut på krogen. Körde fel först, men sen så kom vi rätt. Ja, sen så var det väll bara att börja öppna flaskorna och börja festa. Det var ganska lugnt ibörjan, men när man hade fått i sig några klunkar så började tystnaden släppa och alla blev väldigt pratglada och vi hade det väldigt trevligt. Efter  en stund så kom också Calle och Emma förbi, hade faktiskt nästan glömt bort dom så det blev väll som en liten överraksning kan man säga :) Robban kom också förbi, han visste inte riktigt om han skulle komma eller inte, men han tog bilen och skulle sen sova över med Calle och Emma.
Stället som vi sen skulle till var 360, ingen av oss hade varit där, men vad vi hade hört så var det väll inte det bästa stället, men man måste ju gå dit för att få sin egna uppfattning. Vi hade planerat att åka ner innan det började kosta att gå in, men det hade blivit för tidigt, för vi var alla så förfest sugna, så vi stannade ett tag till och tog en av bussarna som gick mot Centrum vid 11 tiden. Vi var faktiskt ett ganska stort gäng, det största jag har gått ut med iallfall, totalt så blev vi 11 stycken. På väg mot bussen så hade vi gått förbi några pensionärer och Micke som gick längst bak trodde dom var själva "Gängledaren" lite kul :) När vi klev på bussen så frågade Andreas efter en biljett till Västerås, bussföraren fattade att han skämtade så han svarade lite snyggt med att han redan var där, så det fick bli en biljett till centrum istället.

När vi sen var nere på stan och gick till 360 så trodde vi alla att vi hade hamnat fel, på dörren så stod det att stället hette "Club och Grill", så vi började att prata med en av vakterna, tydligen så hyrde stället in 360 som en extern partyarrangör på helgerna, så vi hade kommit rätt, men det såg inte så ut :P Betalar och hänger in jackan, kommer sen in till själva stället, det var väldigt lite med folk då! :P Fast det fanns väldigt många platser och bord att sitta vid, så vi tog ett av ställena och satt oss på. En del av oss gick till baren för att köpa sig en öl eller drink, själv köpte jag mig en WhiteRussian 4:a, tyckte att det räckte med det, för jag hade planerat att bara ha en skön fyllekänsla, vilket jag lyckades med :) Sen så satt vi väll där inne, var inte uppe så mycket på dansgolvet, satt mest och snackade, det var ganska soft att bara ta det lugnt, för stället sög ju igentligen, men vi hade trevligt endå.

Stället stängde klockan 2, men vi drog redan vid kvart över 1 ungefär, då gick vi till Saffets för att käka lite mat. Det var mycket folk där, men det gick ganska fort att få sin mat, tog mig en hamburgartallrik. Så vi blev sittandes en stund till, hade lite snack om vart H.M låg i förhållande till där vi satt, vi hade väll lite olika meningar, men tillslut så kom vi väll fram till en svar som verkade stämma. Andreas var helsäker på att det var åt det hållet som han pekade, vilket var helt fel, fast det var ganska kul att höra hans tjat :)
Bussen hem till Emma gick halv 3, det enda vi sen gjorde var att hämta lite saker uppe hos henne sen så åkte vi hemmåt, tackade för en trevligt kväll och sprang till bilen. Bilresan hem var ganska lugnt, alla låg och sov utom Hannah som körde, jag och Andreas. Andreas och jag satt och snackade väldigt mycket musik, har inte träffat honom på länge så det var kul att snacka av sig lite med honom. Den första som blev avlämnad var John, sen var det min tur. Andreas lovade då mig att om jag ville komma och festa i Uppsala vid valborg så gick det jätte bra att sova hos honom. När jag kom in så sprang jag upp på toan för att borsta tänderna, sen blev det sängen direkt.

Ovido - Quiz & Flashcards