Alla inlägg den 16 april 2007

Av Jesper Melin - 16 april 2007 16:41

Idag skulle jag börja klockan 1, som jag har skrivit tidigare så är det en skit tid att börja, man kan inte göra nått speciellt på morgonen. Det enda jag kunde göra var att sova länge för att sen äta lunchen och åka iväg. Åkte faktiskt iväg lite tidigare än vad jag brukar göra, man gick endå bara runt och väntade på att få åka iväg.
När jag sen kommer till skolan så springer jag på Danne som går i min klass och Jonne som jag inte har träffat på ett tag. Så vi står där och snackar lite skit innan vi går in i salen. Det var en annan kille som skulle föreläsa för oss idag. Han börjar snacka om lite nya saker och sen helt plötsligt säger han att han är klar. Då har han bara pratat i 40 minuter. Då hade jag alltså åkt bil in till skolan för att vara på en föreläsning som var 40 minuter lång och där allt som sas kunde man ha läst på internet. Man blev lite sur, för det kostar ju endå lika mycket för mig att åka in, så korta dagar blir dyra dagar. Innan jag åker hem så frågar Micke och Danne om jag ska med och grilla, det var då fortfarande fint väder. Var lite osäker först, skulle vara skönt att bara sitta i solstolen och slappa, så jag valde det alternativen, fast man kanske borde ha stannat. Skulle även hämta syrran i stan så det blev väl en anledning att åka hem.
Det absolut första jag gjorde när jag kom hem var att gå upp på rummet, slänga av mig t-shirten och slänga på ett par shorts istället för byxorna, sen tog jag med mig bärbara och satte mig i solen. Satt där hela kvällen, åt lite mat en snabbis, men annars så satt jag där i solen och tog det lugnt. Det var så skönt!
När solen hade gått lite för lågt och det började bli kallt gick jag in igen, satte mig med gitarren och sen på kvällen blev det CSI med mamma och Syrran. Pappa ligger på sjukhus och har fått en ny knäled, får se om han kommer hem på fredag som dom har sagt.

Ovido - Quiz & Flashcards