Alla inlägg den 8 april 2007

Av Jesper Melin - 8 april 2007 17:27

Vaknade faktiskt ganska tidigt, trots att man kom hem ganska sent igårkväll/morse. På dagen så gjorde jag inte så mycket vettigt igentligen, väntade på att mest kunna åka iväg till Nesken där det skulle bli påskmiddag med massa polare. Skulle ta bilen ut till Heby, skulle sen sova kvar där då det fanns gott om utrymme att sova, sen så skulle även Jon och Eric sova kvar så det var inte bara jag.

När jag sen åkte så åkte jag lite tidigare, skulle hämta Eric vid 4, men jag var inne till stan redan till halv 4 för jag skulle till Coop och köpa på mig ett påskägg och lite godis som en liten present. Det gick mycket fortare än vad jag trodde, så jag ringde till Eric för att kolla om han kunde komma lite tidigare, det var inga problem så han kom till Statoil kvart i 4, istället för 4 som vi hade sagt först. När vi åkte sen så kom jag på att Nils också skulle med, men han hade sagt till Eric att han skulle åka med Thomas istället, så jag behövde inte vända för att plocka upp honom också.
Nu när jag hade Eric med mig så var det inte så svårt att hitta till Nesken, han bor typ vid parken. Hittar huset, där så får jag nog köra i den brantaste backen jag har kört i, det var verkligen uppförsbacke till parkeringen kan man säga. Knacka och Nesken kommer ner för att möta oss, vi får då se oss lite omkring och får hänga av oss våra jackor och lägga upp drickat i ett av rummen. Det var ett ganska häftigt hus, typ som en liten borg, allt var stort, dörrarna, taket, allt var lite extra biffigt. Eric och jag var först, så vi fick kolla på när Nesken och hans flickvänn plockade fram sakerna som skulle serveras. Eric och jag stod då och snackade om det ena och det andra, men mest blev det om hans jobb i Stockholm. Efter en stund så kom ochså Jon och Thomas förbi, nu fattades det bara några till. Klockade tickade framåt och en till bil kom fylld med folk som skulle komma. Nu var vi nästan alla, det fattades bara 2 stycken. Alla började bli riktigt hungringa, men dom 2 sista kom aldrig, Nesken hade sagt att man kunde komma mellan 4 och 5, men nu började klockan närma sig 6 istället. Men tillslut så svängde sista bilen in på gården, nu kunde vi alla få börja äta! Dom hade gjort det så himmla fint, massor av god mat fanns och det ordentligt gjort. Uttrycket "Låt maten tysta munnen" fick man känna av, när alla hade fått sin mat så var man bara intresserad av att äta. Fast allt eftersom man fick i sig en öl eller 2 så började snacket komma igång. Nästan precis efter att vi hade börjat ätit så kom också Calle och Emma, det var Emmas födelsedag så dom hade firat lite innan dom kom, därför var dom lite sena. Maten var god och det var roliga människor som var där, känner ju alla, men dom är mest kompisar genom Nesken, fast Jon, Neskn Eric och jag är ju gamla klasskamratet, så vi känner ju varandra grymt bra. Efter maten så fick vi lite glass, sen så blev det fritt, man fick gå omkring bäst man ville och snacka med dom som var där. Ena stunden satt man inne i köket och snackade, andra så var man inne i vardagsrummet och satt i soffan och snackade. Sen så gick tiden, vi hade alla jätte trevligt och det var så skoj att få vara där. Hade med mig kameran, så det togs också mycket fest bilder, det är kul att ha, så man kan kolla tillbaka och minnas. Minns inte riktigt när alla började att dra, men det var iallfall efter 12. Tillslut så var det bara jag, Eric, Jon kvar av gästerna, eftersom det var vi som skulle sova kvar. Så på natten så stod vi i köket och snackade om det ena och mest det andra efter att vi hade sjungit till Masterplan. Nått som jag inte visste om huset innan vi kom dit var att det hade varit en gammal sjukstuga, det sas att det spökade i huset och mest i källaren, där hade man haft liken förut. Det här hade man mest skämtat om hela kvällen, så jag trodde inte att jag skulle bli så påverkad av det.

För när vi skulle lägga oss för att sova så går Jon upp på toaletten och känner att det luktar bränt, han går du in i köket och där så är en av plattorna igång på högsta värmen och är alldeses illröd. Han stänger då snabbt av den och ropar på Nesken. Vi snackade lite snabbt om det och kom fram till att någon av oss måste ha  kommit åt plattan medans vi stod i köket, men det kom så himmla olägligt, vi skulle sova i ett "spökhus" och sen så händer nått sånt här, det fick ens hjärna dra igång spökväxeln. Eric somnade som en stock, men Jon och jag hade det väldigt svårt att somna. Man låg där och lyssnade på massa ljud, man försökte att tänka på annat medans man hörde ljudet av hjärtat som bultade i allt för snabb takt för att man ska kunna somna. När jag hade legat och försökt att somna, kanske var det efter 1 timme eller nått, så känner jag att det drar kallt vid kinden, jag vågar då inte öppna ögonen för att se om det är nått framför mig. Vinden försvinner ett tag, men kommer sedan tillbaka, då bestämmer jag mig för att jag måste öppna ögonen, men inget fanns där när jag kollade. Efter en stunds tänkande kom jag på att det var Eric som låg och flåsade mot mitt håll, men endå, det var en läskig känsla. Tillslut så lyckades jag väll att somna, men det måste iallfall ha tagit minst 2 timmar för mig att komma i ro.  



Ovido - Quiz & Flashcards